مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد با اشاره به نصب انرزی خورشیدی گفت: در این بخش حدود ۴۰۰کیلووات ظرفیت نصب شده استان در مساجد، واحدهای زیارتی و آموزشی و منازل استان است که ۳۵میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص داده شده است.
کد خبر: ۸۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 01 September 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا صحتی  اظهار داشت : در حوزه انرژی خورشیدی 600 مگاوات درخواست نصب داده شده که در حال پیگیری است ضمن آنکه دولت به مصرف کنندگان خانگی این بخش تا 50درصد تخفیف پرداخت می کند.

وی افزود : با وجود هزینه بالای پنل های خورشیدی این هزینه در مدت 2 تا 2.5 سال با کاهش هزینه مصرف جبران می شود ؛ علاوه بر آن مصرف کننده می تواند با انتخاب یکی از سیستم های پنل خورشیدی که یکی از آنها ذخیره کننده در باطری و دیگری وصل شده به سیستم سراسری است به کاهش مصرف برق کمک کند.
مدیرعامل توزیع برق یزد از کاهش تلفات برق استان نیز خبر داد و افزود: در این خصوص تلفات برق در سال 91 حدود 9.7 درصد بوده که در پایان سال 93 این میزان 8.4درصد رسیده در حالی که متوسط این میزان در کشور 14درصد است.
وی با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف برق گفت: در حال حاضر تولید یک کیلو وات برق هزار دلار سرمایه نیاز دارد .
صحتی درباره فعالیت ها و خدمات شاخص شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز به افتتاح دیسپاچینگ نوین و اتوماسیون تجهیزات شبکه توزیع ،نصب 50 کلید اتوماسیون و 80 مجموعه آشکارساز خطا ،کاهش متوسط زمان واگذاری انشعاب به 3.5 روز و طرح ابتکاری تولید ' تیر کامپوزیت' با قابلیت تغییر ارتفاع اشاره کرد.
وی برق رسانی به مسکن اجتماعی را از اولویت های وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید برشمرد و خاطرنشان کرد: در این راستا یکهزار و 464 متر شبکه فشار متوسط برای برق رسانی به دو طرح مسکن اجتماعی در شهرستان های بافق و مهریز و سایت فاطمیه یزد ساخته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار