رئیس مرکز جهاد کشاورزی مبارک آباد گفت: برای اولین بار برداشت مکانیزه کدو آجیلی از سطح پنج هکتار از مزارع مبارک آباد آغاز شده است.
کد خبر: ۸۷۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 06 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایانا: مهدی انصاری با اشاره به تولید بیش از 30 تن کدو آجیلی در هر هکتار، تصریح کرد: با توجه به بکار گیری دستگاه مکانیزه استحصال دانه پیش بینی می شود از هر هکتار بیش از یک هزار کیلو گرم دانه خشک برداشت شود.

به گفته وی؛ هر کیلو گرم دانه خشک کدو برای مصرف آجیل به مبلغی بالغ بر 30 هزار تومان به فروش می رسد که می تواند مشوق کشاورزان در توسعه کشت این محصول باشد.

این مقام مسئول اظهار کرد: دستگاه مذکور به صورت دنباله بند تراکتور بوده و قابلیت به کار گیری در مزرعه را دارد که پسماند های حاصل از جدا کردن دانه به عنوان خوراک دام قابل مصرف خواهند بود.

وی ابراز کرد: زراعت کدو آجیلی از کشت های جدیدی است که در سطح منطقه امکان توسعه دارد و همانطور که از نامش پیداست بخاطر دانه های آن و برای مصرف به عنوان آجیل کاشته می شود که با توجه به نیاز به آب بسیار کم با آبیاری کمتری نسبت به محصولات مشابه می توان محصول خوبی برداشت کرد.

انصاری تاکید کرد: این محصول از ارزش افزوده خوبی برخوردار بوده و راه اندازی کارگاه های تخمه پزی و بوجاری و حذف واسطه ها می تواند ارزش افزوده بیشتری را برای بهره برداران این امر ایجاد کند.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی مبارک آباد افزود: کشت کدو آجیلی می‌تواند جایگزین مناسبی به منظور تنوع بخشی به محصولات تولیدی، تغییر الگوی کشت، رعایت تناوب زراعی مناسب و مصرف بهینه آب کشاورزی باشد.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار