ایسنا/گیلان مدیر دفتر فنی انتقال شرکت سهامی برق منطقهای گیلان گفت: خاموشی نوبتی مشترکان در تیر ماه سالجاری نسبت به سالهای ۹۷ و ۹۸ با کاهش ۱۰۰ درصدی، به عدد صفر رسید.
حمزه عیسیزاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته توسط مدیریت و تلاش کارکنان شرکتهای برق منطقهای و توزیع نیروی برق گیلان، همچنین تعامل مناسب با شرکت توانیر و استفاده از ظرفیتهای همکاری صنایع و مشترکان بزرگ استان در برنامههای پاسخگویی بار، در تابستان امسال خاموشی برنامه ریزی شده ناشی از کمبود تولید کشور به مشترکان برق استان علی الخصوص مشترکان خانگی به حداقل رسید.
مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقهای گیلان افزود: در نتیجه این اقدامات، خاموشی نوبتی مشترکان در تیر ماه سالجاری نسبت به سالهای ۹۷ و ۹۸ با کاهش ۱۰۰ درصدی، به عدد صفر رسید.
عیسیزاده با اشاره به قطعیهای موردی و پراکنده گفت: این قطعیها ناشی از اتفاقات شبکه و خرابی تجهیزات بوده که تمامی پرسنل زحمتکش شرکتهای برق منطقهای و توزیع در تلاشند تا با جذب نقدینگی، نوسازی، اصلاح و بهینه سازی شبکه، قطعی ناشی از حوادث شبکه را به حداقل ممکن کاهش دهند؛ این مهم، مستلزم اصلاح و بهینه سازی شبکههای فرسوده و قدیمی است که بخش قابل توجهی از شبکه را در برمیگیرد.
مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقهای گیلان گفت: در تابستان سالهای ۹۷ و ۹۸ بطور متوسط حدود ۲۰۰ مگاوات (حدود ۸۰۰۰۰ مشترک خانگی) در بازههای زمانی یک تا دو ساعته مدیریت اضطراری بار به صورت نوبتی در سطح مشترکان عادی اعمال گردید.
وی افزود: خوشبختانه تا تاریخ ۲۷ تیر ماه جاری با جلب مشارکت حداکثری صنایع و سایر مشترکان و همچنین تعامل سازنده با شرکت توانیر جهت واقعی نمودن سقف پیک مصرفی گیلان، هیچگونه خاموشی ناشی از کمبود تولید به مشترکان خانگی اعمال نگردیده است.
عیسیزاده در خصوص همکاری و همیاری با کارکنان صنعت برق جهت جلوگیری از هرگونه اعمال خاموشی(مدیریت اضطراری بار)، تصریح کرد: مشترکان محترم با تنظیم دمای کولرها روی ۲۴ درجه سانتیگراد و با پیوستن به پویش شرکت توزیع نیروی برق گیلان با خاموش کردن کولر منزل به مدت ۱۵ دقیقه در فاصله زمانی ۱۴ الی ۱۵ ضمن صرفه جویی در مصرف برق، میتوانند مانع از قطع برق و آسیب دیدگی تجهیزات شبکه برق شوند.