رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت استان فارس گفت: به نظر می‌رسد در بحث توسعه صنعتی بهتر است با کشورهای توسعه یافته همچون آلمان وارد همکاری مشترک شویم و آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری جذب کنیم. چراکه چین هنور نتوانسته به عنوان یک کشور توسعه یافته در جهان شناخته شود و صنعت آن‌ها نیز در کشورهای در حال توسعه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 27 July 2020

به گزارش تابناک فارس: سهراب شرفی اظهار دشت: ایران پتانسیل جذب سرمایه‌گذار از سراسر دنیا را دارد؛ اما اگر قرار است سرمایه‌گذاری از سوی دیگر کشورها همچون چین در ایران انجام شود، نباید بر دانش فنی چینی‌ها تکیه شود و باید مشروط به داشتن استاندارهای معقول و منطقی در تولید باشد.

وی درباره اینکه چین به واسطه میزان حجم تولیدی که دارد به عنوان اقتصاد اول جهان شناخته می‌شود، گفت: چین بخش اعظمی از تولید جهان را انجام می‌دهد و طی این سال‌ها توانسته کیفیت کالاهای تولیدی خود را ارتقا بخشد.

رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه اگر قرار است ایران پایه‌های اقتصادی خود را محکم‌تر از قبل ایجاد کند تا بتواند خود را در منطقه نشان دهد، بهتر است به سراغ کشورهایی که از صنعت مطلوب و قوی برخوردارند، بروند. البته در شرایط تحریم این امر ممکن نیست و باید دید که کشور چین که در این زمینه پیش قدم شده، تا چه اندازه می‌تواند این عقب افتادگی ایران را در صنعت جبران کند.

شرفی یادآور شد: اگر بنا بر تکیه بر دانش فنی چین باشد، همکاری ممکن است به نتایج خوبی نرسد؛ همچنین سرمایه‌گذاری در ایران نیز باید مطابق با استانداردهای جهانی باشد.

وی با اشاره به برنامه جامع ایران و چین در راستای سرمایه‌گذاری 400 میلیارد دلاری چین در ایران است طی مدت 25 سال، تصریح کرد: باید دید که منبع این سرمایه‌گذاری چین از کجا و کدام منابع تامین خواهد شد. اینکه قرار است از طریق خرید نفت ایران این سرمایه‌گذاری انجام شود (سالانه 16 میلیارد دلار) یا از روش‌های دیگری استفاده گردد، خود سوالی است که هنوز پاسخی به آن داده نشده است.

 

برچسب ها: صنعت ، چین ، دانش فنی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار