معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۷۰ درصد تماس ها از سوی شهروندان با اورژانس ۱۲۳ بهزیستی در استان غیر مرتبط و غیر ضروری است.
کد خبر: ۸۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 04 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،اسماعیل قربانی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی، افزود: اورژانس ۱۲۳ بهزیستی استان از سال ۸۷ فعالیت خود را در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان آغاز كرده است.

وی اضافه کرد: در این مراكز مشاوران به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب مانند همسرآزاری، كودك آزاری، فرار از منزل، كودكان كار و خیابانی، متقاضیان طلاق، خودكشی و ... ارائه خدمت می دهند.

قربانی افزود: اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی استان به صورت ۲۴ ساعته ارائه خدمت می دهد و افراد با تماس به این خط می توانند مشكلات خود را با كارشناسان و مشاوران بهزیستی مطرح كنند تا نسبت به بررسی و رفع مشكلاتشان اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی تعداد تماس های برقرار شده با اورژانس اجتماعی استان در سال ۹۲ و ۹۳ را چهار هزار و ۲۰۰ مورد اعلام كرد و تصریح كرد: متاسفانه ۷۰ درصد این تماس ها غیر مرتبط و مزاحمت بوده است.

این مسئول افزود: این در حالی است كه برخی افراد به دلیل عدم آگاهی به صورت اشتباه با ابی خط تماس می گیرند.

معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی استان تاكید كرد: وقتی فردی به صورت غیر مرتبط با اورژانس ۱۲۳ تماس می گیرد یا ایجاد مزاحمت می كند ممكن است فرد دیگری نیاز ضروری و شدید به دریافت خدمت این اورژانس داشته باشد كه به دلیل پشت خط بودن موفق به استفاده از خدمات این اورژانس نشود.

قربانی با تاكید بر خودداری شهروندان از تماس های غیر ضروری و غیر مرتبط با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ گفت: در برخی موارد تداوم این تماس ها منجر به زیان های غیرقابل جبرانی برای فرد آسیب دیده می شود.

وی افزود: اورژانس اجتماعی خدمات خود را در زمینه های مددكاری اجتماعی، روانشناسی بهداشتی، حقوقی، آموزشی و نگهداری ارائه می دهد.

قربانی تعداد نیروهای فعال در مراكز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی در سطح شهرستان های استان را حدود ۹۰ نفر اعلام كرد.

این مسئول با اشاره به خطرات احتمالی كه پرسنل اورژانس ۱۲۳ را تهدید می كند، تصریح كرد: پرسنل این اورژانس در هنگام ارائه خدمت و نیاز به حضور در منزل امنیت جانی ندارند و این خطرات بیشتر متوجه پرسنل زن در این اورژانس است.

وی گفت: این افراد از سوی اطرافیان فرد آسیب دیده حتی به صورت تلفنی و حضور در محل كارشان تهدید می شوند.

معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی در خصوص فعالیت این اورژانس در زمینه كاهش طلاق نیز گفت: از زمان تاسیس این اورژانس تاكنون شش هزار و ۸۷۳ پرونده طلاق به بهزیستی استان ارجاع شده و یا افراد به صورت خودمعرف به این مراکز مراجعه کرده اند.

قربانی با بیان اینکه از سال ۹۰ تاكنون بیشتر پرونده های طلاق ارجاعی به این مركز از سوی دادگستری بوده است، گفت: آمار سازش پرونده های طلاق در بهزیستی استان نیز متوسط ۲۵ تا ۴۰

وی با اشاره به فعالیت هفت مركز كاهش طلاق در پنج شهرستان استان گفت: علت طلاق استان بر اساس بررسی آمار مربوط به سال های قبل از ۹۰ به ترتیب دخالت اطرافیان، اعتیاد و عدم مسئولیت پذیری بوده است.

قربانی تصریح كرد: اما اكنون علت بیشتر طلاق ها مربوط به خیانت، اعتیاد، بیكاری، دخالت اطرافیان، سوء ظن و بدبینی است.

معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی افزود: مددكاران و مشاوران مراكز كاهش طلاق به منظور حفظ و ماندگاری توافقات زوجین حدود ۳۰ درصد از موارد ارجاعی را پس از سازش بین زوجین نیز پیگیری می كنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار