خطبه های استان
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مقام معظم رهبری بر هوشیاری مسوولان در قبال نمادسازی دشمنان تاکید ویژه ای دارند.
کد خبر: ۸۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 04 September 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از ایرنا حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: مسوولان کشور باید در همه حال در خنثی کردن هجمه های فرهنگی استکبار جهانی دقت نظر بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در پایان هجدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری و در دیدار با اعضای این مجلس ، همه ما وظیفه داریم منویات داهیانه رهبر معظم را با گوش و جان در راستای رشد و توسعه کشور به کار ببندیم.
وی اظهار کرد: به یقین امروزه نظام سلطه غرب با هجمه های شدید در صدد گسترش تبلیغات سوء خود در بین جوامع اسلامی بوده و سعی دارند عقاید و نظرات خود را آنچنان که می پسندند ، در بین مسلمانان جهان نهادینه کنند.
وی گفت: شعار دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم از جمله نمادسازی های بی اساسی است که استکبار جهانی قصد دارد با وارونه ساختن آن حاکمیت و زورگویی خود را بر افکار عمومی جهان تحمیل کند.
حجت الاسلام قریشی ادامه داد: دشمنان نظام و اسلام سعی دارند به دنیا بقبولانند که کشورهایی همچون ایران ، فلسطین ، یمن ، لبنان و غزه تروریست و مخالف حقوق بشر بوده ولی در مقابل کشوری همچون اسرائیل و عربستان و گروهک های تکفیری ، مدافع حقوق بشر و ضد تروریسم هستند.
وی گفت: این نمادسازی که اسرائیل یا عربستان برای دفاع از حقوق بشر اقدام به قتل عام هزاران مردم بی دفاع اعم از زن و مرد و پیر و جوان کرده و مدارس ، بیمارستانها و خانه های مردم را هدف گلوله و موشک قرار می دهد ، ادعایی بیهوده و عبث است که متمایز کردن خوب و بد آن هوشیاری افکار عمومی در جهان اسلام را می طلبد.
حجت الاسلام قریشی همچنین گفت: دشمنان همواره با استفاده از جنگ نرم و ضربه زدن به بنیان های فرهنگی و اجتماعی و رسوخ در افکار و اعتقادات مردم سعی بر نفوذ در اعتقادات کشورهای اسلامی دارند که برای جلوگیری از این شبیخون فرهنگی باید هوشیار و آگاهانه رفتار کنیم.
وی ادامه داد: تبلیغات بی بندباری ، بی غیرتی و برهنگی در قالب روشنفکری و متمدن بودن یکی از مهمترین تبلیغات منفی دشمن است که در کشورهای اسلامی رواج یافته که باید بیش از گذشته در خنثی کردن این فتنه دشمن عمل کنیم.
وی افزود: هوشیاری پس از صلح با دشمن باید بیشتر از زمان جنگ با آنها مورد توجه باشد و دولتمردان بلند پایه کشور وظیفه دارند جواب دندان شکنی در برابر توهین و اتهامات مسوولان استکبار جهانی بدهند.
امام جمعه ارومیه ادامه داد: فرمایش و منویات حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری باید همواره سرلوحه امور مسوولان و مردم قرار گیرد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی از هجمه های دشمنان در امان باشد.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه ذیحجه و نزدیک شدن به ماه پر خیر و برکت محرم افزود: شنیده می شود برخی هیات های مذهبی برای پربار کردن مراسم عزاداری حضرت امام حسین(ع) اقدام به عقد قرارداد و دعوت از مداحان مطرح خارج از استان می کنند که مسوولان امر باید در این خصوص دقت نظر و نظارت بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: بهره مندی از حضور مداحانی که در راه ولایت و هم راستا با مقدسات نظام جمهوری اسلامی ایران ، مورد نیاز است .
حجت الاسلام قریشی برگزاری مراسم عزداری شبانه اول تا دهم محرم در خارج از مساجد ، تکایا و هیات های مذهبی را غیرقابل قبول دانست و افزود: این مراسم باید به همراه سخنرانی طلاب و حضرات عظام و با اجتماع مردم و جوانان در داخل مساجد و تکایا انجام شده و جلوی آزار و اذیت همسایه های نزدیک مساجد نیز گرفته شود.
وی همچنین چنگ زدن به ریسمان الهی را بر هر مسلمانی واجب دانست و افزود: شنیدن موعظه ، پند و اندرز برزگان دین موجب زنده شدن روح و جان انسان می شود.
حجت الاسلام قریشی مسالمت با مردم و صبر و شکیبایی در برابر رفتارهای نامناسب آنها و خوش خلقی را از خصوصیات بارز انسانهای با ایمان عنوان کرد.

وحدت امت اسلامی رمز شکست استکبار

حجت الاسلام شکوری نیز در خطبه نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی گفت:امیرمؤمنان(ع) می فرماید برای انسان پرهیزکار سه نشانه وجود دارد اخلاص در کارها ،کوتاهی آرزوها و غنیمت شمردن فرصتها

وی در ادامه با محور قرار دادن موضوع امت اسلامی افزود: واژه امت 65 بار در قرآن تکرار شده است و خداوند در سوره آل عمران می فرماید:شما بهترین امتی هستید که برای مردم پدیدار شده اید.

وی همچنین ادامه داد در روایات متعدد در زمینه امت اسلامی موضوعات مختلفی مطرح شده است از قبیل :امت اسلامی جانشین امتهای گذشته ،امت وارث زمین ،وحدت و اختلاف امت ،امر به معروفونهی از منکر مهمترین شأن امت ،هدف از امت وسط،موجبات خیر و خوبی امت،جایگاه قیام کنندگان امت اسلامی،هجوم ملتها بر امت اسلامی .

ویدراین راستاتاکید کرد: مفاد روایات این است که اگر امت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر کنند و به خداوند ایمان بیاورند وحدت و اتحاد خود را حفظ کنند قطعا بر دشمنان خود پیروز خواهند شد.

خطیب ادامه داد متأسفانه اگر امروز شاهد اختلافات اقوام و مذاهب هستیم در اثر توطئه های شوم استکبار می باشد و همه پیروان مذاهب باید بدانند که وحدت اسلامی رمز شکست توطئه های استکبار می باشد.



حجت الاسلام شکوری با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری دردیدار با خبرگان رهبری گفت: میتوان این فرمایشات را در چند محور خلاصه کرد توصیه و تأکید به مسئولان مبنی بر حرکت در چارچوب منظومه فکری اسلامی،همرنگ نشدن با ادبیات کلیشه ای نظام سلطه و حساسیت نشان دادن به طـراحی های دشمن،بیان ویژگیها و مصادیق ادبیات نظام سلطه ،تبیین ویژگیهای منظومه فکری اسلامی ،تأکید بر لزوم ورود مجلس به موضوع برجام ،انتقاد شدید از مواضع متفاوت حاکمان آمریکا در مورد برجام و تأکید بر تشکیل یک ستاد عملیاتی برای اجرای اقتصاد مقاومتی .

حجت الاسلام شکوری با اشاره به مناسبتهای 13 شهریور که عبارتند از روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی،روز تعاونو روز مردم شناسی اظهار داشت: گرایش مردم شناسی یکی از گرایشـهای رشته علوم اجتماعی است که موضوعات متـعددی را مورد بررسی و تحقیق قرار می دهد از قبیل:مطالعه روی فرهنگ جوامع در ادوار مختلف،مطالعه روی سیر تحول فرهنگها،تحقیق در مورد علل و ریشه های تغییرات فرهنگی،پژوهش در زمینه فرهنگ و توسعه و تحقیق در مورد مردم شناسی شهری،روستایی،ایل شناسی ،باستان شناسی ، موزه داری و...

وی افزود: گرایشهای مختلف علوم اجتماعی از قبیل:جامعه شناسی،جمعیت شناسی،فلسفه علوم اجتماعی،جامعه شناسی سیاسی ،مددکاری اجتماعـی،توسـعه روسـتایـی و... سالیان متمادی است که در دانشگاه های ایران و جهان تدریس می شود.

خطیب ادامه داد باید قبول کرد که تمامی اصول و قواعد مردم شناسی ریشه در ادیان آسمانی و وحی الهی دارند که باید مورد توجه جدی قرار بگیرند از قبیل:این روایت امام صادق(ع) که می فرماید:مردم معدن هایی چون معدن های طلا و نقره هستند.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به رزمایش اقتدار ثار الله که در روزهای 11 و 12 شهریور از ناحیه سپاه پاسداران و بسیج با استعداد 252 گردان در بوستان ولایت تهران اجرا گردید از این اقدام به موقع سپاه پاسداران قدردانی کرد.

وی با اشاره به اهداف این رزمایش نیزگفت:نمایش اراده مردم در دفاع از انقلاب اسلامی،تقویت روحیه جهاد و مقاومت،ارتقاء سطح امنیت و آرامش روانی جامعه،بازدارندگی در برابر تهدیدات احتمالی دشمنان،خنثی سازی تحرکات و تبلیغات دشمنان و پاسخگویی به درخواست ولی امر مسلمین مبنی بر حفظ آمادگیها از جمله اهداف این رزمایش می باشند.

حجت الاسلام شکوری همچنین درخطبه ها ی این هفته با اشاره به 25 ذی القعده که روز دحوالارض می باشد اظهار داشت: منظور از دحوالارض این است که در چنین روزی زمین از زیر کعبه از داخل آب بیرون آمده و گسترش پیدا کرده است و این روز دارای اعمال مهمی است که مؤمنین نباید از آن غفلت کنند از قبیل روزه گرفتن که پاداش 70 سال عبادت را دارد،احیا و شب زنده داری که برابر یکسال عبادت است،انجام غسل به نیت روز دحوالارض،اقامه دو رکعت نماز در اول صبح (هر رکعت یک حمد و پنج مرتبه سوره والشمس)و خواندن دعایی که با جمله اللهم داحِیَ الکعبة شروع می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار