مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس گفت:هم اکنون تعداد یک هزار و 130 باب کانون های فرهنگی و هنری در سطح استان فارس وجود دارد که 654 باب در مساجد شهری و 476 باب در مساجد روستایی فعال است.
کد خبر: ۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰ 28 February 2015
حجت الاسلام غلامحسین نیازی اظهارکرد: ایجاد جذابیت در مساجد از طریق برگزاری دوره های آموزشی، ایجاد کتابخانه، اردوهای سیاحتی و زیارتی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی را از جمله برنامه هایی دانست که کانون های فرهنگی و هنری مساجد به اجرای آن می پردازند.

وی افزود: همچنین هم اکنون 43 کانون فرهنگی و هنری ویژه مصلی در سطح استان و 286 کتابخانه کانون های فرهنگی هنری در سطح مساجد فارس وجود دارد.

نیازی بیان داشت:60 باب خانه نور، 37 باب کانون تخصصی در رشته های مختلف، یک باب مجتمع دیجیتال، پنج باب خانه دیجیتال مستقر در مساجد و یک باب خانه دیجیتال تحت نظر ارشاد از دیگر فعالیت های دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس است.

وی اضافه کرد: سرانه دولتی برای هر فعالیت این کانون ها بسیار کم است که با توجه به اینکه کانون فرهنگی هنری مساجد یکی از ظرفیت های مناسب در حوزه دین و فرهنگ است می طلبد خیرین و واقفین فرهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را یاری کنند.

او ادامه داد: کانون های ما در زمینه های مختلف از پتانسیل های خوبی برخوردارند که در زمینه گردشگری مذهبی طرح هایی به تهران ارسال شده است.

نیازی عنوان کرد: همچنین ستاد عالی کانون های مساجد با راه اندازی خبرگزاری شبستان نسبت به تولید اخبار دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در اطلاع رسانی صحیح و اصولی اقدام می کند وسالانه هزاران خبر از استان فارس به سراسر کشور از طریق این خبرگزاری مخابره می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار