رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ما نیز از پیروزی تیم فوتبال آلومینیوم اراک مقابل داماش گیلان در هفته پایانی لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های کشور و صعود به لیگ برتر فوتبال خوشحال شدیم، اما با مشاهده شلوغی زمین چمن و خیابان های شهر پس از بازی نگرانیمان صد چندان شد و تنها به فکر کادر بهداشت و درمانی بودیم که باید چند روز آینده تقاص این جشن های خیابانی را بدهند.
کد خبر: ۸۸۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ 18 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: مطمئناً کلیه پرسنل و کارکنان مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیز از پیروزی تیم شهرشان خوشحال شدند و برای موفقیت هر چه بیشتر آن در فصل آتی رقابت‌های لیگ برتر (جام خلیج فارس) آرزوی موفقیت می کنند، اما شادی پس از بازی و تجمع در زمین چمن و خیابان های سطح شهر آن هم بدون رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و زدن ماسک، آنان را مأیوس و دلسرد کرد.
وی اظهار داشت: شب صعود تیم آلومینیوم یکی از بزرگترین آرزوهای من از دوران نوجوانی به تحقق پیوست و اشک در چشمان جاری شد، اما بعد از آن در یک لحظه دنیا در برابر چشمانم تیره و تار گشت، چرا کسی به فکر پرستار خسته و پزشک بی رمق ما در بخش های کرونایی نیست و آخر سر بی شک تعداد زیادی از آنان میهمان همین کادر درمان ما خواهند بود مگر نمی شود در خانه از این افتخار بزرگ شاد بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: شادی بعد از صعود طعم پیروزی را برای مدافعان سلامت تلخ کرد و در این روزها که کادر درمان سخت مشغول فعالیت هستند از مردم انتظاراتی نیز دارند.
وی افزود: تجربه این هفت ماهه ثابت کرده است که در بحث مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکنون پروتکل‌ها آنطور که باید و شاید رعایت نشده است، زمانی که پروتکلی تعریف می‌شود، اما با تخلفات از پروتکل ها برخورد نمی‌شود، مسلما قدرت اجرایی کاهش می‌یابد.
وی گفت: در مسابقه فوتبال، بازی بدون تماشاگر برگزار شد، اما در پایان شاهد شلوغی شدیدی بودیم که افراد بدون رعایت فاصله و زدن ماسک در کنار هم حضور داشتند.
دکتر جمالیان گفت: مردم با رعایت بهداشت و پروتکل های بهداشتی به مدافعان سلامتی که بعد از گذشت ۶ ماه فعالیت و کار طاقت فرسا و تلاش‌های شبانه‌روزی و شیفت های طولانی مدت و دلتنگی های فراوان برای فرزندان و اعضای خانواده و مرهمی باشند بر دلتنگی های این عزیزان می توانند کمک زیادی کنند.
وی افزود: عظمت و جایگاه عزاداری امام حسین (ع) پاداش فراوانی در پیشگاه خداوند دارد و امت اسلامی هیچ گاه از اقامه عزای سیدالشهدا دست بر نمی‌دارند و با توجه به شیوع ویروس کرونا، تنها ممکن است نوع عزاداری‌های ها امسال متفاوت باشد.
دکتر جمالیان افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و مواردی که سبب انتقال ویروس نشود نه تنها در ماه محرم بلکه در هر گونه ازدحام جمعیتی باید مورد توجه قرارا گیرد.
وی گفت: اعتقاد داریم که هنر ما این است که تمامی مراسم و مناسبات فرهنگی مذهبی و اجتماعی باید اجرا شود، اما با رعایت پروتکل های بهداشتی که این امر کمک مردم را می طلبد و این مهم باعث می شود که فشار کمتری بر کادر بهداشت و درمان وارد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار