کد خبر: ۸۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 05 September 2015

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از توزیع کتاب‌های متوسطه اول و دوم از 15 شهریور ماه جاری در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: توزیع کتاب‌های درسی متوسطه از 15 شهریور

مهدی حاجتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به توزیع کتاب‌های درسی در آستانه سال تحصیلی جدید اظهار کرد: کتاب‌های درسی پایه‌های ابتدایی تا ششم ابتدایی توسط اداره‌های آموزش و پرورش در مدارس توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در پایه‌های اول پنج عنوان کتاب، پایه دوم شش عنوان، پایه سوم هفت عنوان، پایه چهارم 6 عنوان کتاب و... در حال چاپ است، افزود: کتاب پایه ششم کامل بوده و 9 عنوان کتاب دریافت و در حال توزیع است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از توزیع کتاب‌های درسی متوسطه اول و دوم توسط نمایندگی‌ این اداره کل از 15 شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: کتاب‌های درسی ابتدایی، فنی و حرفه‌ای و پیش‌دبستانی نیز توزیع می‌شود ضمن اینکه کتاب‌های جلد تالیف در کلاس‌های پنجم و نهم تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: دوره‌های ضمن خدمت را ایجاد کرده‌ایم اگر چه از نظر اقتصادی شرایط خوبی نداریم اما مدیران در تلاش هستند مدارس را برای سال تحصیلی جدید آماده کنند.

حاجتی وظیفه آموزش و پرورش را آموزش لازم‌التعلیم دانست و تصریح کرد: این نهاد به تنهایی قادر به هدایت و مدیریت دستگاه بزرگ آموزش و پرورش نیست و اتکا به درآمدهای دولتی مشکلات را برطرف نمی‌کند.

وی گفت: برای برون‌رفت از مشکلات موجود ناگزیر هستیم از دستگاه‌ها در حد توان خود بهره‌مند شویم و شهرداری‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند.

این مسئول با تصریح بر اینکه باید از ظرفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید خود را موظف به برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 347 هزار و 551 نفر دانش‌آموز گیلانی در سایت «سناد» ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: 11 هزار و 64 نفر نوآموز پیش‌دبستانی هستند که مانند سال گذشته 50.33 درصد است.

حاجتی ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه نخست در سامانه سناد را 29 هزار و 354 نفر عنوان کرد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته 93.68 درصد است.

وی رشد پایه اول دانش‌آموزی گیلان را منفی دانست و خاطرنشان کرد: امسال 4 هزار و 526 مدرسه از دانش‌آموزان استان ثبت‌نام کرده‌اند که ثبت‌نام 51 هزار و 24 دانش‌آموز در یک‌هزار و 456 مدرسه غیر دولتی با 3 هزار و 758 کلاس درس است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه 16 درصد دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند، از فعالیت شورای پروژه مهر در تمام مراکز آموزشی استان خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار