رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: تکریم و رعایت حرمت و عزتمندی قاضی یک اصل محوری در دستگاه قضایی است و جایگاه قضاوت در اسلام و نظام اسلامی بسیار رفیع است.
کد خبر: ۸۹۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ 26 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ،حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در سفر یک روه به حوزه قضایی زرندیه وپس از بازدید میدانی از شعب دادگاه ،دادسرا وشواری حل اختلاف این شهرستان در نشستی با قضات و کارکنان اداری با تاکید بر اینکه باید شأن قضاوت را برای قضات قائل شد، افزود: رعایت حرمت کارکنان قضایی نیز یک اصل مهم دیگر در دستگاه قضایی است.
رئیس دستگاه قضایی استان در ادامه به تلاش های دستگاه قضایی زرندیه اشاره کرد وگفت: ارزیابی مدیران شهرستان طی بخشنامه ای به دادگستری ها ارسال شده است تا بدانند در بوته آزمایش و نقد و نیز در معرض رضایتمندی مردم قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه در حوزه رعایت حقوق عامه نقش محوری دارد افزود: در ارتقای رضایتمندی مردم و افزایش اعتماد مردم حساسیت داریم و جلوگیری از تضییع حقوق مردم را یک اصل محوری در مجموعه قضایی می دانیم واز هیچ خطایی چشم پوشی نخواهیم کرد و همه قضات و کارکنان باید چتر نظارتی خود را در حوزه قضایی خود با تاکید بر دیدگاه صیانتی و حفاظتی گسترده تر کنند و در برخورد با جرایم قاطعیت داشته باشند، همچنین سبک برخورد قانونی با برخی جرایم باید تشدید شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی با تاکید بر لزوم تحقق شعار سال گفت: حمایت از تولید از دیگر راهبردهای دستگاه قضایی است.
وی یادآورشد:بازداشت بی مورد کارفرمایان و برخورد چکشی با تولیدکنندگان و توقیف قضایی رونق تولید را با چالش مواجه می کند.
وی خطاب به کارکنان و قضات دادگستری زرندیه گفت: جلوگیری از تضییع حقوق مردم را یک اصل بدانید.
وی افزود: در حوزه تصمیم گیری برای اموال توقیفی نظیر خودرو و موتورسیکلت در پارکینگ ها، بازنگری شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی یادآورشد: برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی، ایجاد وفاق و همدلی در مجموعه های قضایی و فصل الخطاب بودن قانون، برخورد با فساد، تشدید نظارت های درون مجموعه قضایی، جلوگیری از آسیب رساندن به نیروی انسانی پاک دست شاغل در دستگاه قضایی از دیگر سیاست ها و اولویت های دستگاه قضایی در برنامه های تحول محور است.
وی با تاکید بر حمایت از قضات و کارکنان خدوم و پاکدست قضایی گفت: قضات شجاع و بی طرف که براساس قانون قلم می زنند و پشت کسی قرار نمی گیرند و مستقل و بدون وامداری به جریانی فعالیت می کنند تشویق می شوند و سمت قضایی آنها ارتقا خواهد یافت.
وی افزود: در حوزه زندانیان نیز اقدامات بی سابقه ای در دستگاه قضایی انجام شده است و عفوهای گسترده ای با پیشنهاد رئیس دستگاه قضا و موافقت رهبری صورت گرفته است.
وی ادامه داد: برای زندانیان ارزش خاصی قائل شده و برای زندانیانی که قرار نیست زندان بروند نگاه حمایتی و با رأفت اسلامی صورت گرفته است، به عبارتی باید زندان فقط جای زندانیان واقعی نظیر مجرمین جرایم خشن و ... باشد.
موسوی با تاکید بر اینکه سرقت جرم اول استان مرکزی است، گفت: کاهش آمار سرقت در استان نیازمند اعمال تصمیمات سختگیرانه برای مجرمین و سارقین است.
وی افزود: زندان جای این افراد است، اما در عین حال در اعمال سیاست زندان زدایی نگاه حمایتی به محکومین مالی، مهریه و نفقه صورت گرفته است.
وی گفت: خبرنگاران به عنوان چشمان تیزبین جامعه منعکس کننده مطالبات مردم هستند،تقویت مطالبه گری خبرنگاران منجر به کاهش جرایم و خطاهای مسئولین می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار