۱۱ پروژه پستی با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در فارس افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸ 05 September 2015
حسین مهری مدیر عامل پست کشور در مراسم افتتاح ۱۱ پروژه پستی، گفت: باید عدم مراجعه مردم به شکل مستقیم به ادارات در دستور کار پست قرار گیرد، زیرا استفاده از دفاتر پست و دفاتر پیشخوان دولت می تواند تسهیل کننده این مراجعات باشد.

وی استفاده از دفاتر پستی و پیشخوان دولت را درکاهش آلودگی ناشی از تشدید ترافیک و صرفه جویی زمان بی تاثیر ندانست و افزود: با واگذاری هرچه بیشتر امور به پست می توان از مراجعات بی مورد به در منازل هم کاست .

مدیر عامل پست کشور با بیان اینکه سرانه نامه نگاری در ایران روزانه هشت بار است، ادامه داد: در آمریکا هر نفر روزانه دو و نیم بار از پست خدمات می گیرد در حالیکه این نسبت در کشور ما بسیار پایین است .

وی انجام خریدهای اینترنتی با پست را نیاز کنونی مردم عنوان کرد و افزود: خرید اینترنتی، پرداخت اینترنتی و ارسال کالا با پست می تواند در هزینه ها صرفه جویی در پی داشته باشد.

مهری با بیان اینکه تبادل پست الکترونیک باید از درگاه مجازی شرکت پست انجام گیرد، از نهایدنه شدن این رویه در کشورهای پیشرفته خبر داد و تاکید کرد: ارتباطات الکترونیک از مسیر پست ساماندهی می شود .

ایجاد هویت مکانی با شناسه دار کردن اماکن

وی ایجاد هویت مکانی با شناسه دار کردن اماکن را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکنون ۱۷ کدشناسایی اعم از کدهای آبفا، برق، شهرداری و کدهای دیگر دارد که با ساماندهی اماکن هویت مکانی ایجاد می شود و هر مکان فقط یک شناسه خواهد داشت.

مدیر عامل پست کشور اشاره کرد: در این طرح که اکنون آغاز شده است نشانی های منتهی به آن مکان واحد می شود و تاکنون ۴۵ میلیون رکورد مکانی در کشور شناسایی شده که ۳۶ میلیون رکورد آن در شهرها و ۹ میلیون در روستاها است .

وی گفت: ۶۰ درصد رکوردهای شهری و ۶۷ درصد از رکوردهای روستایی بهنگام شده و تا پایان امسال همه رکوردهای ثبت شده بروز رسانی خواهد شد .

افزایش پهنای باند و نوسازی خدمات پست در شیراز

مدیرکل پست استان فارس نیز در ادامه تصریح کرد: بهره برداری از باجه خدمات الکترونیک، افتتاح ساختمان پست شهرستان پاسارگاد و افزر، نوسازی خدمات پست شیراز، بازسازی زیرساخت های اینترنت پست و افزایش پهنای باند از جمله این طرح ها است .

احمد رضا واعظ پور با اشاره به اینکه بر اساس چشم انداز سازمان جهانی پست، پخش پستی عنصر حیاتی اقتصاد جهانی است، ابراز کرد: شعار پست هوشمند در این راستا سرلوحه پست جمهوری اسلامی است.

جلوگیری از خودپستی گری سازمانها و موسسات

وی ویژگی های پست هوشمند را در سه وجه شبکه الکترونیک، شبکه فیزیکی و شبکه خدمات فروش پستی عنوان کرد و خواستار جلوگیری از خودپستی گری سازمانها و موسسات شد.

واعظ پور از وجود ۱۲۸ ساختمان در مجموعه پست فارس یادآور شد: در سه سال گذشته معادل دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در پروژه های ناتمام پست در استان فارس هزینه شده است.

مدیرکل پست فارس ادامه داد: در یکسال گذشته بیش از دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در پروژه های عمرانی پست استان فارس هزینه شده است.

وی از شناسایی بیش از ۸۰۱ خدمت در پست فارس خبر داد و گفت: در پنج ماه گذشته دفاتر ICT روستایی فارس ۲۸۸ هزار تراکنش داشته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار