سعید مهبودی عنوان کرد: هیچ اجباری برای تهیه لباس فرم مدارس وجود ندارد و دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ سال گذشته خود استفاده کنند و در صورت اجبار آنان در این مورد، والدین می‌توانند با مراجعه به انجمن اولیا و مربیان هر ناحیه شکایت خود را اعلام کنند.
کد خبر: ۸۹۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 05 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سعید مهبودی شنبه ۱۵ شهریورماه عنوان کرد: هیچ اجباری برای تهیه لباس فرم مدارس وجود ندارد و دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ سال گذشته خود استفاده کنند و در صورت اجبار آنان در این مورد، والدین می‌توانند با مراجعه به انجمن اولیا و مربیان هر ناحیه شکایت خود را اعلام کنند.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه تمام امکانات بهداشتی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس فراهم شده است، اظهار کرد: اختیار انتخاب چگونگی آموزش با شورای مدرسه است، معلمان در مدارس حضور دارند و امکان آموزش حضوری نیز با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی فراهم است، اما چنانچه دانش‌آموزی به مدرسه مراجعه نکرد می‌تواند از طریق سامانه شاد و تلویزیون مطالب را دنبال ‌کند.

مهبودی افزود: برخی مدارس حتی با ۱۰ دانش‌آموز نیز کلاس حضوری را برگزار می کنند، معلم نیز وظیفه دارد با حضور در کلاس برای حاضران و به‌صورت مجازی برای غایبان درس را ارائه کند.

وی درباره ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تاکید بر اینکه تهیه اقلام و وسایل بهداشتی بر عهده والدین نیست، بیان داشت: مدارس وسایل بهداشتی را تهیه کرده‌اند و دانش‌آموز صرفا باید از زمان خروج از منزل تا بازگشت به منزل ماسک بر صورت و همراه داشته باشد، سایر موارد همچون ضدعفونی کردن مدرسه و تهیه شوینده‌ها با مدارس است و هم‌اکنون نیز این امکانات تهیه شده است؛ اما آموزش و پرورش از خیران و خانواده‌هایی که خود برای تامین اقلام بهداشتی مایل به کمک باشند، استقبال می‌کند.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش فارس گرفتن هرگونه رضایت‌نامه از والدین در زمینه مسئولیت نداشتن مدرسه از نظر ابتلای محصل به کرونا و یا رضایت برای هر نوع رفتار با دانش آموزان فاقد وجاهت قانونی است و چنانچه فردی رضایت‌نامه‌ای به مدرسه داده باشد، خود به خود باطل است.

وی همچنین از والدین درخواست کرد که برای تحویل کتب درسی هیچ گونه وجهی به مدارس پرداخت نکنند.

مهبودی گفت: کتاب‌های درسی هم‌اکنون آماده است و برای دریافت آن نیاز نیست وجهی پرداخت شود؛ چراکه دانش‌آموزان از قبل از طریق سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

مهبودی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تهیه سرویس مدارس با شهرداری است و مدیران مدارس نیز پذیرای این تصمیم هستند.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد: چنانچه والدین شکایتی درباره زیر پا گذاشتن هر گونه قانون در مدارس دارند می‌توانند از طریق سامانه شکایت به آدرس http://shekayat.medu.ir درخواست خود را ثبت کرده، کد رهگیری دریافت کنند و این اداره نیز به‌سرعت پاسخگوی شکایت‌ها خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار