مدیرصنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ظرفیت سردخانه‌های نگهداری محصولات کشاورزی همدان تا پایان امسال به ۲۵۰ هزار تن افزایش می یابد.
کد خبر: ۸۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 09 September 2015
مدیرصنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ظرفیت سردخانه‌های نگهداری محصولات کشاورزی همدان تا پایان امسال به ۲۵۰ هزار تن افزایش می یابد.

به گزارش تسنیم؛محمدرضا شهسواری اظهار داشت: در حال حاضر در استان همدان ۵.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی تولیدی می‌شود که ایجاد سردخانه برای نگهداری از این محصولات از مهمترین ضرورتها در بخش کشاورزی این استان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت سردخانه‌های استان همدان یکصد هزار تن است، افزود: از ۴ سال گذشته با برنامه ریزیهای انجام شده ظرفیت‌ها و امکانات برای توسعه سردخانه‌های استان همدان افزایش یافته است.

مدیر صنایع جهاد کشاورزی همدان بیان کرد: تاکنون ۱۶۰ مجوز تاسیس سردخانه در این استان صادر شده که بهره‌برداری از این طرح‌ها ظرفیت نگهداری از محصولات کشاورزی را تا ۴۵۰ هزار تن افزایش می‌دهد.

شهسواری با بیان اینکه صدور مجوزهای تاسیس سردخانه هم اکنون در سطح مطلوبی قرار دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو واحد سردخانه دراستان به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: بهره‌برداری از واحد سردخانه دو منظوره شهرستان بهار با ۱۵۰ میلیارد ریال همزمان با سفر رئیس جمهور از اتفاقات مهم در زمینه نگهداری از محصولات کشاورزی است.

وی افزود: هم اکنون سردخانه ۱۸ هزارتنی شهرستان رزن نیز با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در حال اتمام است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

معاون صنایع جهادکشاوزی همدان تصریح کرد: با توجه به تولید انبوه محصولات کشاورزی در همدان نیاز به سرخانه‌های نگهداری این محصولات از مهمترین برنامه‌های جهاد بود که در این راستا جهاد کشاورزی برای احداث سردخانه‌هایی با استانداردهای بالا تسهیلات ویژه به متقاضیان پرداخت کرده است.

شهسواری بیان کرد: تنها ۲۰ درصد از هزینه و اعتبار تاسیس سردخانه توسط متقاضیان تامین شده و ۸۰ درصد به صورت تسهیلات بانکی با متقاضیان پرداخت شده است.

وی اشتغالزایی در بخش کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید توجه به بخش کشاورزی در اولویت قرار گیرد تا علاوه بر پیشرفت کشاورزی و تامن غذا، شاهد توسعه همه‌جانبه اشتغال استان باشیم.

معاون صنایع جهادکشاورزی همدان افزود: ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان همدان قابل توجه است اما باید در عرصه راه‌اندازی صنایع تبدیلی و سردخانه‌ها اقدامی اساسی شود.

شهسواری عنوان کرد: سرمایه‌داران با سرمایه‌گذاری در بحث راه‌اندازی صنایع تبدیلی زمینه گسترش سرمایه‌گذاری و افزایش محصولات فرآوری شده کشاورزی را فراهم می‌کند.

وی گفت: بیش از ۱۴۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی همدان فعالیت دارند که ۲۷ درصد از ارزش افزوده تولیدی استان را ایجاد می‌کنند.

معاون صنایع جهادکشاورزی استان همدان همچنین ۳.۴ درصد ارزش افزوده کشور و ۲۳ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است که بر این اساس ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی از اولویت‌های کشاورزی استان همدان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار