نماینده شیراز با انتقاد از شرایط و وقایع اخیر اقتصادی گفت: اگر آنارشیسم را در معنای بی‌مدیریتی و بی‌برنامه‌گی تفسیر کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که بخش‌های مهمی از اقتصاد کشور بیش از آنکه گرفتار تبعات ناشی از تحریم باشد، دچار عارضه آنارشیسم اقتصادی است.
کد خبر: ۹۰۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 25 September 2020

به گزارش تابناک فارس: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی و مسائل و مشکلات بخش‌های مهم اقتصادی، اضافه کرد: اقتصاد و ساماندهی آن، امروز مطالبه اصلی و مهم جامعه ما در تمام سطوح و برش های اجتماعی است و ایجاد آرامش و ترمیم برخی بی اعتمادی‌ها در این بخش‌ها اولویت اصلی و نیاز اول کشور است.

قادری با اشاره به مشکلات کلان و موانع اقتصادی کشور، گفت: اگرچه تحریم‌های ظالمانه و کاهش درآمد‌های ارزی، افزایش بی رویه حجم نقدینگی و در نتیجه تورم، ضعف‌های سیستم بانکی، اتکا به درآمدهای نفتی، موانع و مشکلات بخش تولید و ... از جمله مهمترین سرفصل‌ها و دغدغه‌های اقتصاد کشور است اما نکته‌ای که در این میان مغفول مانده و در میان این سرفصل ها پنهان شده است، ضعف‌های ساختاری و بی مدیریتی یا به تعبیری آنارشیسم اقتصادی در بخش‌های مختلف  اقتصاد دولتی  است. متاسفانه این بهم ریختگی ها همواره در سایه این سرفصل‌های کلان مشکلات، حریم امنی در برابر انتقادها برای خود ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به نواسانات و نابسامانی‌های هرساله در تولید محصولات کشاورزی اشاره و اضافه کرد: سالهاست که بطور متناوب شاهد حرکت‌های سینوسی و فراز و فرود شدید قیمت در برخی اقلام تولیدات کشاورزی در یک سال و اضافه تولید تا سرحد انباشت و عدم مقرون به صرفه بودن برداشت همان محصول در سال بعد از آن هستیم و متاسفانه این معضل هم‌چنان پابرجاست.

قادری ادامه داد: همه این موارد، مصداق و بیان‌گر معضل بی‌برنامگی و شلختگی اداری و نداشتن ساختار مبتنی بر برنامه محوری و شفافیت در این بخش‌های اقتصاد کشور است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، حل ریشه‌ای و اساسی معضل آنارشیسم اقتصادی در این سطوح را نیازمند استفاده از نظرات علمی و دقیق کارشناسان و برنامه محوری و پایبندی عملیاتی به برنامه ها توسط مدیران اجرایی خواند و اضافه کرد: بی‌برنامه‌گی و آفت روزمرگی در این سطوح و بخش ها، آرامش اقتصادی مردم را دچار چالش جدی کرده است. بر این اساس واکاوی و حل ریشه‌ای معضل آنارشیسم و بی برنامگی اقتصادی در این سطوح که در بسیاری مواقع ارتباط چندانی هم با سرفصل‌های کلان اقتصادی کشور  ندارد، یکی از مهمترین مطالبات مردم است که قطعا از اهداف و برنامه های جدی مجلس یازدهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار