علی‌احسان خویشوند در خصوص اینکه تقریبا ۸۰ درصد بیمه‌شدگان شهرستان نهاوند زیر پوشش بیمه سلامت هستند بیان کرد: ما بیشتر با بیمه‌شدگان صندوق روستایی بیمه سلامت در ارتباط هستیم که پرداخت فرانشیز از سوی روستائیان در این بیمه بسیار پایین است.
کد خبر: ۹۰۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 06 October 2020
رئس مرکز بهداشت نهاوند گفت: نصف جمعیت نهاوند از خدمات بیمه سلامت در صندوق روستایی بهره‌مند هستند.

به گزارش فارس، علی‌احسان خویشوند با اشاره به اهمیت اجرای نسخ الکترونیک در مراکز درمانی از سوی بیمه سلامت اظهار کرد: در مراکز بهداشت سامانه‌ای با عنوان "سیب" فعال است که در آن شهروندان یک پرونده الکترونیک دارند و تمام فاکتور‌های سلامت هر فرد از زمان تولد توسط همکاران در خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این سامانه تمام وقایع حیاتی یک فرد، خدماتی که دریافت می‌کند و فاکتور‌های سلامت ثبت و تبدیل به یک پرونده الکترونیک می‌شود گفت: این پرونده ملی است تا شهروندی بتواند در سایر شهر‌ها نیز خدمات دریافت کند و پزشکان نیز سوابق بهداشتی و پزشکی او را نظارگر و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند با بیان اینکه نسخ الکترونیک نیز در این راستا حرکت می‌کند و مزیت‌های فراوانی دارد افزود: وقتی پزشک به صورت الکترونیک نسخه می‌نویسد، در داروخانه امکان تحویل دارو بدون ارائه دفترچه وجود دارد.

وی گفت: دارو‌های بیمار در پرونده سلامت الکترونیک او ثبت می‌شود تا معلوم شود چه دارویی در چه تاریخی دریافت کرده است، ضمن اینکه نوع بیماری هم همزمان در سامانه درج می‌شود و جزو سوابق پزشکی شخص محسوب می‌شود.

خویشوند خاطرنشان کرد: حذف هزینه‌های صدور دفترچه و صف‌های طولانی صدور آن و نیز سهولت کار از دیگر فواید طرح نسخ الکترونیک است.

وی با بیان اینکه ارجاع الکترونیک نیز یکی از مزیت‌های حاشیه‌ای طرح نسخ الکترونیک است گفت: ممکن است پزشک خصوصا در بخش بیمه روستایی لازم بداند بیمار را به سطح بالاتر و متخصص ارجاع دهد که این موضوع در قالب ارجاع الکترونیک اتفاق می‌افتد و دیگر قرار نیست پزشکی داخل دفترچه بیمار یادداشتی برای او بگذارد که به چه متخصصی مراجعه کند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند عنوان کرد: اجرای طرح نسخ الکترونیک باعت تکریم ارباب رجوع و کوتاه شدن مسیر خدمت رسانی به شهروندان می‌شود.

وی در خصوص اینکه تقریبا ۸۰ درصد بیمه‌شدگان شهرستان نهاوند زیر پوشش بیمه سلامت هستند بیان کرد: ما بیشتر با بیمه‌شدگان صندوق روستایی بیمه سلامت در ارتباط هستیم که پرداخت فرانشیز از سوی روستائیان در این بیمه بسیار پایین است.

خویشوند تاکید کرد: روستائیان چندین سال است که تنها ۵۰۰ تومان برای هر ویزیت در صندوق روستائیان بیمه سلامت پرداخت می‌کنند در صورتی که به صورت آزاد باید بیش از ۲۵ هزار تومان پرداخت شود و بدون دفترچه روستایی و آن هم در سایر دفترچه‌ها تقریبا ۱۲ هزار تومان هزینه ویزیت می‌شود.

وی بیان کرد: نصف جمعیت شهرستان نهاوند روستایی هستند و در حال حاضر از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند و رضایت کامل هم دارند، چون پرداختی از جیب آن‌ها بسیار کم شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار