یک متخصص بیماریهای داخلی گفت: جوانان به واسطه رفت و آمد به بیرون و درون منزل باید نکات بهداشتی را بیش از همه رعایت کنند.
کد خبر: ۹۰۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ 06 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر محمدرضا غلامی افزود: متاسفانه افراد جوان همچون زنجیره انتقال ویروس به افراد مسن عمل می کنند.
وی اظهار داشت: متاسفانه افراد جوان با حضور در اجتماع و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی این بیماری را به والدین، پدربزرگ و مادربزرگ های خود منتقل می کنند که با توجه به شرایط سنی و ضعف سیستم ایمنی بدن آنها، دچار مشکلات حادی برای آنها می شود که در صورت بروز مشکلات بعدی ممکن است عذاب وجدان را برای این نسل جوان به دنبال داشته باشد.
وی تاکید کرد: این فرضیه که نسل جوان مبتلا نمی شوند و یا در صورت ابتلا شکل خفیفی از بیماری را نشان میدهند، کاملا اشتباه می باشد، زیرا ویروس در افراد مختلف متفاوت عمل می کند و موارد شدید ابتلا و حتی مرگ و میر در افراد جوان و بدون هیچ بیماری زمینه ای نیز گزارش شده است.
این متخصص بیماری های داخلی در ادامه با اشاره به این موضوع که طی یک ماه گذشته شاهد افزایش چشمگیر موارد مثبت و بستری بیماران در بیمارستان ها و مرگ و میر افراد هستیم، افزود: علیرغم افزایش تعداد تخت های بیمارستانی و تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان متاسفانه با رخ دادن این حوادث تلخ و افزایش بار بستری و مرگ و میر کیفیت ارائه خدمات کاهش می یابد و امکان رسیدگی به تمام مددجویان برای پرسنل بسیار سخت می شود.
دکتر غلامی یادآورشد: در حال حاضر درمان موثر و قطعی برای این بیماری وجود ندارد و تنها راه مقابله با آن پیشگیری از این بیماری است.
وی افزود: پرهیز از استرس و داشتن خواب کافی در طول شبانه روز و همچنین رعایت رژیم غذایی مناسب در این دوران اپیدمی حائز اهمیت است، همچنین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای ضمن کنترل بیماری خود به صورت مرتب، از رعایت توصیه های بهداشتی از جمله شستشوی مرتب دست ها، زدن ماسک به خصوص در مکان های شلوغ، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از برگزاری مراسم ها، مهمانی ها و مسافرت رفتن ها غافل نشوند.
دکتر غلامی تاکید کرد: کرونا ویروس یک بیماری مسری است و ممکن است ۷۰ الی ۸۰ درصد افراد جامعه به آن مبتلا شوند، اما با توجه به زیرساخت ها و خستگی کادر بهداشت و درمان عاقلانه ترین کار، تلاش برای عدم ابتلا به آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار