امام جمعه شیراز گفت: کشور ژاپن در مقابل تورهایی که در دنیا رواج دارد، تور حلال را بر اساس استانداردهای اسلامی تعریف کرده است و گردشگران را به عنوان یک مسلمان برای گردش به کشور خود دعوت می کند.
کد خبر: ۹۰۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 11 October 2020
به گزارش تابناک فارس: آیت الله لطف الله دژکام گفت: استاندارد و فقه در تعیین عرف مشابهت دارند و زمانی که استاندارد وجود داشته باشد باید طبق آن رفتار کرد.
 
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: عرف، 2 جنبه خاص و عام را در بر می گیرد و صاحبنظران یک حرفه به بررسی عرف خاص می پردازند و تکامل یک جامعه باعث می شود تا علوم بالادستی نیز تغییر کنند و حقوق و فقه متناسب با این تغییرات در فرآیند تصمیم گیری و احکام خود این موارد و تغییرات را وارد می کنند.
 
امام جمعه شیراز اضافه کرد: استاندارد دامنه بسیار وسیعی دارد و گردشگری حلال نیز بخشی از آن است که باید استاندارد سازی شود زیرا  گردشگری حلال ما هنوز سامان و تعریف دقیقی ندارد.
 
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با ذکر یک مثال بیان کرد: کشور ژاپن در مقابل تورهایی که در دنیا رواج دارد، تور حلال را بر اساس استانداردهای اسلامی تعریف کرده است و گردشگران را به عنوان یک مسلمان برای گردش به کشور خود دعوت می کند.
 
وی ادامه داد: توسعه گردشگری حلال باعث می شود که در چند سال آینده سود گردشگری حلال افزایش یابد زیرا کشورهای اسلامی گردشگر بیشتری خواهند فرستاد.
 
آیت الله دژکام تاکید کرد: برای سامان دهی گردشگری حلال برای جمعیت نزدیک به یک میلیارد نفر نیاز به استاندارد سازی وجود دارد که ما نیز باید در این زمینه نوآوری و اقدام مناسب داشته باشیم و موجب می شود تا گردشگران نیز خلاف چارچوب های لازم درخواستی نداشته باشند.
 
وی ادامه داد: استاندارد فارس نیز که در تدوین قوانین و چارچوب های استاندارد دخالت دارد با توجه به ظرفیت های فارس در گردشگری می تواند در ایجاد این فضا نقش موثری داشته باشد که حوزه هتل ها و بومگردی ها را نیز در بر می گیرد.
 
امام جمعه شیراز استاندارد و مهر استاندارد را مایه اعتمادآوری برای مردم دانست و گفت: استاندارد شدن یک شرکت گردشگری ایرانی با آرم «حلال» برای گردشگر اعتبار به شمار می رود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار