جانشین استاندار فارس همچنین در ارتباط با فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای استان فارس از جمله شیراز بیان کرد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند مجبور هستیم مترو و اتوبوس را تعطیل کنیم
کد خبر: ۹۰۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 14 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرضا قاسم‌‍پور از مردم خواست در اجرایی این محدودیت‌ها همکاری و همراهی لازم را داشته باشند، افزود: در اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان فعالیت برخی از کسب و کارها، اصناف و مشاغل تعطیل و برگزاری تمام برنامه‌ها، مراسم‌های فرهنگی، اجتماعی،مذهبی و همایش ها ممنوع است.
وی با بیان اینکه نظارت‌ها برای اعمال محدودیت‌های کرونایی جدی‌تر انجام‌ می‌شود، اظهارکرد: هم تعداد تیم‌های نظارتی بیشتر شده و هم جدی‌تر با تخلفات برخورد می‌شود تا از این طریق کمک کنند، وضعیت استان به قرمز تبدیل نشود و شرایط از آن چیزی که در آن قرار داریم بدتر نشود.
معاون استاندار فارس با تشکر از اصناف، هیات‌های مذهبی و اقشار مختلف مردمی که همکاری بسیار خوبی با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا داشتند و به همین دلیل فارس، استان اول کشور از نظر اجرای پروتکل‌های بهداشتی شد، از مردم خواست همانند گذشته همکاری و همراهی داشته باشند تا این ایام را پشت سر بگذاریم و وضعیت استان روز به روز بهتر شود.

 

دورکاری کارکنان مستلزم فراهم بودن زیرساخت‌هاست


قاسم‌‍پور همچنین در خصوص دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی در مدت اجرای محدودیت‌های کرونایی افزود: دورکاری کارکنان مستلزم آن است که زیرساخت‌ها در دستگاه‌های اجرایی فراهم باشد و اگر این زیرساخت‌ها فراهم بود دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای کارکنان پرخطر و شاغلان حساس شرایط دورکاری را اعمال کنند اما در خصوص شرایط فراهم نبودن زیرساخت‌ها تاکنون مصوبه‌ای نداشتیم.

 

مردم رعایت نکنند حمل و نقل عمومی تعطیل می‌شود


وی همچنین در ارتباط با فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای استان فارس از جمله شیراز بیان کرد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند مجبور هستیم مترو و اتوبوس را تعطیل کنیم.
وی ادامه داد: نمی خواهیم حمل و نقل عمومی تعطیل شود اما اگر مجبور شدیم و شرایط استان بدتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف شد، مجبور هستیم حمل و نقل عمومی را نیز تعطیل کنیم.
براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا با آغاز محدودیت‌های کرونایی، بازرسی و نظارت بر نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی واحدهای صنفی، تولیدی، صنعتی، خدماتی، کارگاه‌های ساختمانی، طرح‌های عمرانی و ادارات نیز تشدید خواهد شد.
مصادیق اعمال محدویت شامل مکان‌هایی از جمله دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، مدارس شبانه روزی، زبان سراها و کتابخانه‌ها است که این مراکز باید آموزش‌های خود را به شکل مجازی انجام دهند.
تا پایان هفته آینده، دانشگاه‌ها، مدارس، استخرهای سرپوشیده، سالن‌های سینماها و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی و کاراته و جودو و بازی‌های پربرخورد تعطیل هستند.
بر اساس مجوز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستور استاندار فارس، در سراسر استان استفاده از ماسک در ادارات برای کارکنان و مراجعان الزامی است.
همچنین برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، برنامه اجتماعی و فرهنگی نیز ممنوع است.
همچنین مصوب شده تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها از چهارشنبه به مدت ۱۰ روز تعطیل شوند و رستوران‌ها و فست فودها و آب میوه و بستنی فروشی‌ها فقط به شکل بیرون بر خدمات ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار