ظاهرا روند کاهشی قیمت دلار ادامه دارد. آخرین قیمت دلار صرافی ملی تا ظهر امروز نسبت به آخرین قیمت روز گذشته بازار دو هزار و ۷۰۰ تومان افت را تجربه کرده است. فعالان بازار معتقدند کاهش قیمت ربطی به فعالیت‌های بازارساز ندارد بلکه ریشه آن را باز هم باید در اخبار خارجی و تاثیر آن در انتظارات بازار جستجو کرد.
کد خبر: ۹۱۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴ 20 October 2020

به گزارش تابناک فارس: برخی افراد سقوط دلار در روزهای اخیر را حاصل سفر همتی به عراق و سیگنال‌های مثبت ناشی از اخبار ارزهای بلوکه شده می‌خوانند و یا حتی بعضا آن را به اعلام حجم تزریق شده توسط بانک‌مرکزی به بازار متشکل مربوط می‌دانند.

در حالی که ظاهرا علت ریزش این روزهای دلار ریشه در جای دیگری دارد.

معامله‌گران و فعالان بازار ارز معتقدند آنچه موجب سقوط قیمت دلار شده است افزایش عرضه در بازار است اما نه از طریق تزریق و تلاش سیاستگذار بلکه به گفته آن‌ها این مردم هستند که ارزهای خود را به برای فروش به بازار آوردند و طرف عرضه را تقویت کرده‌اند.

کامبیز افسری، کارشناس و فعال بازار ارز، اعلام می‌کند که اخیرا با جلو افتادن بایدن در نظرسنجی‌های انتخابات آمریکا انتظار کاهش قیمت دلار در پی انتخاب او افزایش پیدا کرده است، بنابراین مردم برای این که جلوی زیان را بگیرند از حالا شروع به فروش ارزشان در بازار کرده‌اند.

برخی فعالان معتقدند که این ریزش نوعی نوسان‌‌گیری موقت است و قیمت تا هفته دیگر دوباره افزایشی خواهد شد.

برچسب ها: دلار ، ارز ، بانک مرکزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار