رضایی با بیان اینکه باید هرچه سریعتر نیازمندی های شهر صدرا به عنوان یک شهر جدید برطرف شود ادامه می دهد: بی شک اتصال صدرا به شیراز ضرر های زیادی می تواند داشته باشد به طوری که اتصال این شهر به شیراز مشکلاتی را برای دو شهر ایجاد می کند.
کد خبر: ۹۱۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 21 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا: موضوع الحاق صدرا به شیراز پس از استعفای 5 عضو شورای شهر صدرا، از سوی سخنگوی شورای شهر شیراز هم تکرار شد، اما بسیاری از صاحب نظران معتقدند چنین طرحی با هدف ایجاد شهر جدید صدرا در تضاد است.

تحمیل بار صدرا بر دوش شیراز امری اشتباه است

به عنوان مثال ابراهیم عزیزی نماینده شیراز در مجلس  با اشاره به اینکه اگر شیراز بتواند بار شهر را به دوش بکشد خیلی هنر کرده است می افزاید: متاسفانه در سال های گذشته شهر شیراز این قدر بزرگ شده است که در حل مشکلات خود هم با چالش های زیادی مواجه شده است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس با بیان اینکه اضافه کردن بار شهر صدرا به روی دوش صدرا امری اشتباه است می گوید: معتقدم نباید چنین نگاهی به شهر صدرا داشته باشیم و دراین بخش نیاز است تا جهت رفع مشکلات صدرا توجهمان را به حل مشکلات مدیریت صدرا معطوف کنیم.

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با اشاره به اینکه موضوع الحاق صدرا به شیراز تنها نظر شخصی بعضی از افراد است می افزاید: موضوع الحاق صدرا به شیراز هیچ طرحی ندارد.

الحاق یک منطقه به منطقه دیگر در اختیار حاکمیت است

امامی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز هم در ادامه با اشاره به اینکه بعضی از افراد اطلاع کافی از موضوعات تقسیمات کشوری ندارند می گوید: ذکر این نکته ضروری است که الحاق یک منطقه به منطقه دیگر در اختیار حاکمیت است و تصمیمات این بخش باید توسط وزارت کشور، استانداری یا فرمانداری اتخاذ شود این در حالی است که شورای شهر و شهرداری نمی توانند در این بخش اقدامی انجام دهند.

نوذر امامی در گفت و گو با ایلنا بیان می کند: به عنوان نماینده شورا در فرمانداری در بخش الحاق صدرا به شیراز باید عرض کنم این اتفاق در حوزه و اختیارات شورا و شهرداری نیست چرا که تصمیمات این بخش باید توسط حاکمیت و وزارت کشور اتخاذ شود.

امامی با اشاره به اینکه در حال حاضر افراد بر اساس ذوقی که نسبت به صدرا دارند در این رابطه اظهار نظر می کنند می افزاید: بی شک موضوعت الحاق صدرا به شیراز دارای فاکتورها و مولفه های بسیار زیاد است که نیاز به کارشناسی و ارزیابی های زیاد دارد.

وی می گوید: در حال حاضر اعضای باقی مانده شورا صدرا استعفا داده اند و خواستار الحاق صدرا به شیراز هستند.

برخی از نمایندگان مجلس به دنبال الحاق صدرا به شیراز هستند

امامی با اشاره به اینکه تصمیم در رابطه با الحاق صدرا به شیراز بسیار زود است می افزاید: اگرچه برخی از نمایندگان مجلس به دنبال الحاق صدرا به شیراز هستند اما باید توجه کرد که در حال حاضر شهر شیراز با مشکلات زیادی مواجه است.

وی بیان می کند: به غیر از مشکلاتی مانند بدهکاری های زیاد شهرداری صدرا، این شهر با مشکلاتی مانند فاضلاب، طرح تفضیلی و...هم دست و پنجه نرم می کند ،بنابراین هنوز اظهار نظر در رابطه با الحاق صدرا به شیراز زود است.

صدرا به عنوان یک شهر جدید فلسفه ذاتی خود را حفظ کند

رضایی معاون استاندار فارس هم با بیان اینکه ایجاد شهر جدید از اهداف تاسیس شهر صدرا است گفت: بی شک شهرهای جدید دارای الزامات و پیش نیازهای خاص هستند به طوری که طبق اهداف شکل گیری شهرهای جدید، جهت پوشش سر ریز جمعیتی شهر مادر، باید اتفاقاتی مانند اسکان، اشتغال در شهرهای جدید رخ دهد.

محمود رضایی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه مطالعات شهر صدرا در سال های گذشته انجام و اراضی مورد نظر هم برای احداث این شهر واگذار شده،می‌افزاید: در سال‌های گذشته تعاونی‌های مسکن و مجتمع‌های مسکونی به نمایندگی دولت را در این شهر احداث کردند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری صدرا خدمات مورد نیاز شهری این منطقه را پوشش می دهد می گوید: در سال های گذشته ساخت و سازهای عظیمی در این منطقه ایجاد شده و نباید فراموش کرد که صدرا باید به عنوان یک شهر جدید بتواند فلسفه ذاتی خود را حفظ کند.

 

 

وی با بیان اینکه بی شک باید سر ریز جمعیت شهر شیراز در صدرا مستقر شوند ادامه داد: شهر صدرا به صورت طبیعی با شهر مادر یعنی شیراز ارتباط دو سویه ای دارند و این در حالیست که نباید فراموش کرد که ایجاد صدرا در جوار شهر شیراز باید الزامات و مشکلات شیراز را هم پوشانی کند.

اتصال صدرا به شیراز ضرر های زیادی دارد

رضایی با بیان اینکه باید هرچه سریعتر نیازمندی های شهر صدرا به عنوان یک شهر جدید برطرف شود ادامه می دهد: بی شک اتصال صدرا به شیراز ضرر های زیادی می تواند داشته باشد به طوری که اتصال این شهر به شیراز مشکلاتی را برای دو شهر ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه اگر الزامات پیش‌بینی شده شهرهای جدید در صدرا رعایت شود بی شک الحاق صدرا به شیراز هیچ ضرورتی ندارد ،می افزاید: اما به دلیل کمبودهای موجود در این بخش اعضای شورای شهر شیراز یا افراد عادی در این باره اظهار نظر می کنند که ذکر این نکته ضروری است که اتصال صدرا نمی تواند مشکلات دو شهر را حل کند.

رضایی می گوید: شهر صدرا به دلیل نوپا بودن در بخش هایی مانندساماندهی خدمات و اشتغال با کمبودهایی مواجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار