نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد از درآمد خانوارها صرف پرداخت اجاره مسکن می شود، گفت: این آمار به معنای تهدید اقتصاد خانوار است، در چند سال اخیر مردم برای پرداخت اجاره با مشکلات بسیاری مواجه شده اند.
کد خبر: ۹۱۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 24 October 2020
به گزارش تابناک فارس: محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی نرخ اجاره مسکن در تابستان سال جاری، گفت: متأسفانه نرخ اجاره مسکن روز به روز در حال افزایش است و این مسئله به صورت مستقیم بر معیشت و اقتصادی خانوارها اثر منفی بسیار گسترده ای گذاشته است.
 
وی گفت: وضعیت بازار اجاره مسکن از آنجایی بحرانی تر شد، که با افزایش قیمت مسکن، بسیاری از مردم به دلیل کاهش قدرت مالی، از خرید مسکن منصرف شده و به سمت اجاره مسکن هدایت شده اند، بنابراین تقاضا برای اجاره بسیار بالا رفته و به تبع آن قیمت ها افزایش یافت.
 
رضایی کوچی ادامه داد: به نظر من مهم ترین راه کار برای کاهش مشکلات بازار اجاره، تولید مسکن است، قطعا اگر میزان ساخت و ساز مسکن افزایش یابد، نظام عرضه و تقاضا به تعادل می رسد در آن شرایط می توان به کاهش قیمت ها امید داشت، البته دولت می تواند در راستای تولید مسکن استیجاری نیز حرکت کند تا بخشی از نیازهای این بخش رفع شود.
برچسب ها: مسکن ، اجاره بها ، بحران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار