یک کارشناس بهداشت گفت: کپک ها در انسان باعث ایجاد حساسیت و آلرژی می شود که در طولانی مدت ممکن است علائمی شبیه آسم ایجاد می کند.
کد خبر: ۹۱۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 02 November 2020

تابناک فارس به نقل از علم و فناوری دانیال فرهیخته گفت: اگر شرایط دمایی نگهداری آبلیمو و آبغوره نامناسب باشد و در یخچال نگهداری نشود، کپک‌های قهوه‌ای تا سیاه بر روی لبه بطری چسبیده و بر سطح آبلیمو و آبغوره مشاهده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه باید دقت شود که رنگ کپک‌های مورد بحث قهوه ای تا سیاه است، افزود: این کپک ها در انسان باعث ایجاد حساسیت و آلرژی می شود که در طولانی مدت ممکن است علائمی شبیه آسم ایجاد می کند.
این کارشناس بهداشت با اشاره به طریقه اقدام و پیشگیری از ابتلا به این کپک ها، عنوان کرد: آبلیمو و آبغوره کپک زده باید دور ریخته شود؛ یعنی نمی توان کپک را جدا و از باقی مانده استفاده نمود.
وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از کپک زده می‌توان بعد از پر نمودن شیشه از آبلیمو و آبغوره،شیشه را در آب جوش قرار داد، اظهار کرد: این عمل باعث از بین رفتن باکتری ها و کاهش رشد قارچ می شود در نتیجه احتمال کپک زدگی کاهش می یابد.
فرهیخته ادامه داد: همچنین می توان با ریختن مقداری روغن زیتون که سطح محصول را بپوشاند،از کپک زدگی آبلیمو و آبغوره تا حدودی جلوگیری کرد.

برچسب ها: کپک ، آبغوره ، آبلیمو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار