مدیرکل زندان‌های ایلام؛
مدیرکل زندان‌های ایلام گفت: زیرساخت‌های دادرسی الکترونیک در کلیه ندامتگاه‌ها فراهم شده و هیچ زندانی برای انجام فرایند دادرسی به بیرون از زندان اعزام نمی‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 11 November 2020

مجید احسانی گفت: با همکاری رئیس کل دادگستری استان، پیگیری دفاتر فناوری اطلاعات دادگستری و اداره کل زندان‌ها، زیرساخت‌های دادرسی الکترونیک در کلیه ندامتگاه‌ها فراهم شد و با تجهیز اتاق‌های دادرسی الکترونیک، امکان ارتباط زنده مرجع رسیدگی کننده پرونده‌های قضایی با زندانیان مهیا شد و هیچ زندانی برای انجام فرایند دادرسی به بیرون از زندان اعزام نمی‌شود.

وی افزود: راه اندازی دادرسی الکترونیک در زندان‌های استان با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاق زمان صورت گرفته است و مهمتر از همه ضریب امنیتی را ارتقاء داده و باعث توقف اعزام و بدرقه زندانیان به دادسراها شده است.

مدیرکل زندان‌های ایلام در ادامه به اهمیت سلامت زندانیان و اقداماتی که به منظور مقابله با ویروس کرونا در سطح زندان‌های استان انجام می‌گیرد اشاره کرد و گفت: تقویت اقدامات زندانبانی اسلامی و اثربخشی هرچه بیشتر فعالیت‌های بازپرورانه در دستور کار است که با همت و تلاش جهادی سنگربانان اصلاح و تربیت در حال پیگیری و انجام است.

وی از اجرای پابند الکترونیک برای 25 زندانی به عنوان مجازات جایگزین حبس در سال جاری اشاره کرد  و افزود: با همکاری مراجع قضایی، از سال گذشته تا کنون 44 پابند الکترونیکی جایگزین حبس شده است.

وی بیان کرد: دفتر خدمات قضایی در زندان مرکزی نیز  به منظور انجام دعاوی مالی، دعاوی خانوادگی، عقود و تعهدات، رسیدگی مجدد، امور حسبی، اعسار و تقسیط، امور تجاری و شرکت‌­ها، اسناد و امور ثبتی، اموال و مالکیت( نظیر دادخواست تخلیه، رفع تصرف عدوانی، اثبات مالکیت و ...)، دعاوی تجدیدنظر،  برای زندانیان در استان  افتتاح شده است./ع

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار