نماینده لامرد بیکاری را مهمترین معضل کنونی جوانان دانست و گفت: قرارداد توسعه میادین گازی پارسیان در جنوب استان فارس ابلاغ شد. این پروژه زمینه صدها فرصت شغلی را فراهم کرده و بخشی از مشکل بیکاری را حل می کند.
کد خبر: ۹۲۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ 15 December 2020
به گزارش تابناک فارس: موسی موسوی با اشاره به ابلاغ قرارداد توسعه میادین گازی منطقه عملیاتی پارسیان واقع در جنوب فارس، خاطرنشان کرد که عملیاتی شدن این قرارداد، فرصتی مهم برای توسعه‌ی اقتصادی، اشتغالزایی و رشد منطقه و ایران است.
 
نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس گفت: پس از دیدار با مهندس زنگنه در همان ابتدای ورود به مجلس، بر اجرای پروژه توسعه میادین گازی هما، شانول، وراوی و تابناک که متأسفانه تاکنون مغفول مانده بود، تأکید شد و پس از آن چندین جلسه نیز با مدیرعامل شرکت نفت مرکزی ایران برگزار شد.
 
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای این پروژه سه سال پیش‌بینی شده است، افزود: طی سال‌های گذشته به‌علت افت فشار چاه‌های گاز بالادستی، شاهد کاهش ورودی گاز به پالایشگاه پارسیان بوده‌ایم که تداوم این موضوع ادامه کار پالایشگاه را با مشکل مواجه می‌کرد.
 
موسوی افزود: با اجرای این پروژه، ۲ ایستگاه تقویت فشار گاز در میادین منطقه عملیاتی پارسیان (وراوی و هما) و نیز مرکز تفکیک تابناک احداث خواهد شد و با نهایی شدن آنها، هم شاهد رفع نگرانی کاهش ورودی گاز پالایشگاه پارسیان و تأمین خوراک لازم باشیم، هم زمینه استحصال اتان و زنجیره ارزش‌افزوده آن فراهم شود و هم تولید در زاگرس جنوبی تداوم یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار