فولادفر ادامه داد: به منظور شناسایی سرمایه‌گذاران استان فارسی مقیم خارج، اقدام به ایجاد یک بانک اطلاعاتی کرده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت آنها نیز برای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۲۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 22 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:هاله فولادفر، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع شاهد چهار طرح سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در قالب ۲۰ پروژه به ارزش بیش از ۶۸۵ میلیون دلار در استان فارس بوده‌ایم در حالی که این عدد در سال ۹۸ کمی بیش از ۱۸۱ میلیون دلار بود.
وی ادامه داد: در مجموع از ابتدای شروع فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از ۲ هزار و ۶۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در فارس داشته‌ایم.
او اظهار داشت: عمده این سرمایه‌گذاری‌ها که توسط سرمایه‌گذاران اروپایی و آسیایی انجام شده در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و صنعت بوده و بخش‌های کشاورزی، خدمات، ساختمان و پزشکی هم سهم برابری از این سرمایه‌گذاری‌ها داشته‌اند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس بیان کرد: سرمایه‌گذاری خارجی در حالی در استان طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته که کشورمان تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه دشمن بوده و از طرفی از اواخر سال گذشته نیز شیوع ویروس کرونا مشکلاتی را ایجاد کرد.
فولادفر گفت: به لحاظ انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به شرایط اقلیمی استان و تابش مناسب خورشید، ساخت بزرگترین مکان خورشیدی کشور توسط سرمایه‌گذاران خارجی به ظرفیت ۴۳۱ مگاوات در شهرستان بوانات در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: در ادامه سیاست جذب سرمایه‌گذاری خارجی، با یک گروه سرمایه‌گذار اروپایی که تمایل به همکاری با استان در زمینه زیرساختی و عمرانی به ویژه ایجاد خطوط ریلی و آزادراهی دارند وارد مذاکره شده‌ایم.
او بیان کرد: در حال حاضر به دلیل مواجه کشور با تحریم‌ها، بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند به راحتی نمی‌توانند طرح‌های خود را پیاده کنند و در صورت رفع تحریم‌ها شاهد شتاب بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی در استان خواهیم بود.
فولادفر ادامه داد: به منظور شناسایی سرمایه‌گذاران استان فارسی مقیم خارج، اقدام به ایجاد یک بانک اطلاعاتی کرده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت آنها نیز برای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار