سلیمان کرمی در دیدار با سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، مواد مخدر و روان‌گردان‌ها را تهدیدی جدی برای محیط‌های کاری برشمرد و بیان داشت: مصرف مواد مخدر در ابتدا سلامتی کارکنان را هدف قرار می‌دهد و سپس چرخ‌های تولید و اقتصاد را از کار می‌اندازد
کد خبر: ۹۲۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 02 January 2021

 سلیمان کرمی در دیدار با سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، مواد مخدر و روان‌گردان‌ها را تهدیدی جدی برای محیط‌های کاری برشمرد و بیان داشت: مصرف مواد مخدر در ابتدا سلامتی کارکنان را هدف قرار می‌دهد و سپس چرخ‌های تولید و اقتصاد را از کار می‌اندازد.

او در ادامه اعتیاد را چوبی در لای چرخ‌کار و تولید دانست و افزود: اعتیاد زمینه‌های سرقت و خسارت در محیط کار، کاهش و افت تولید، حوادث شغلی، کاهش بهره‌وری و بروز رفتار‌های غیرقابل پیش‌بینی و مخّرب در محیط‌های کاری را در پی خواهد داشت.

دبیر شورا تقویت برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید را مهم برشمرد و اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه در فضای کار و تولید زمینه‌ساز اصلاح نگرش و باور نسبت به مصرف مواد می‌گردد و از افزایش شیوع مصرف جلوگیری می‌کند.

کرمی گفت: باید از طریق مشوق‌های لازم از جمله پرداخت تسهیلات و تخصیص وام کم‌بهره، پرداخت بخشی از سهم بیمه، معافیت‌های مالیاتی کارفرمایان را در جهت به‌کارگیری افراد بهبودیافته تشویق و ترغیب کرد.

او بر ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی برای پیشگیری از بازگشت بهبودیافتگان به چرخه اعتیاد تأکید داشت و گفت: اشتغال به کار، هم‌زمان با طی مراحل درمان و یا پس از بهبودی نقش مهمی در آماده‌سازی و ورود افراد بهبودیافته به آغوش خانواده و اجتماع دارد و از دچار شدن مجدد این افراد به اعتیاد جلوگیری می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: اگر بتوان برای معتادین رها یافته از اعتیاد با توجه به مهارت‌های شغلی آن‌ها، کار و شغل ایجاد کرد، نه تنها از برگشت آن‌ها پیشگیری می‌شود، بلکه زمینه توانمندسازی و بازگشت آن‌ها به کانون خانواده و جامعه فراهم می‌شود.

کرمی با اشاره به این موضوع که برچسب اعتیاد حتی پس از ترک هم‌دست از سر بهبودیافتگان برنمی‌دارد اضافه کرد: رها یافتگان از چنگال اعتیاد تا مدت‌ها پس از بهبودی برای یافتن شغل مناسب و تأمین هزینه‌های زندگی با مشکل جدی روبه‌رو هستند از این‌رو باید مردم نگاه خود را نسبت به بهبودیافتگان از اعتیاد تغییر دهند و کارفرمایان نیز باید به توانمندی این افراد در انجام کار اعتماد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار