مدیر تحقیقات کارخانه روغن نباتی شیراز با اشاره به توزیع روغن‌های خوراکی غیرداخلی در فروشگاه‌های سطح شهر گفت: علی‌رغم اینکه هم‌اکنون ظرفیت تولید کارخانه نرگس شیراز ۷۰ تا ۱۰۰ تن در روز است، تلاش داریم این مقدار را به ۱۵۰ تن در روز افزایش دهیم تا ولع تقاضا در بازار کاهش یابد.
کد خبر: ۹۲۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸ 30 December 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:مسعود نوروزی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به اینکه امروز این کارخانه توانسته با تولید روزانه خود، بخشی از نیاز های بازار را تامین کند، اما از آنجا که بیش از ۹۵ درصد روغن خام وارداتی است، مشکلات تحریمی باعث شده امکان نقل و انتقال پول و انجام واردات وجود نداشته باشد و با مشکلات تامین روغن خوراکی مواجه شویم.

به عقیده وی بر اساس مشاهدات، خرید روغن خوراکی از سوی برخی از خانوار ها در روزهای فعلی از سه بطری به ۱۰ تا ۱۲ بطری افزایش یافته و همین امر سبب احساس نسبت به کمبود روغن شده است.

این مقام مسئول در توصیه به خانواده ها گفت: بر اساس نظر کارشناسان امر استفاده از روغن های وارداتی چندان مناسب نیست زیرا در گذشته مردم نگرشی نسبت به مصرف روغن نباتی نداشتند و سعی می‌کردند روغن حیوانی مصرف کنند اما به تدریج این فرهنگ تغییر کرد.

نوروزی با اشاره به راه اندازی خط تصفیه و بسته بندی روغن خوراکی در این کارخانه گفت: با افزایش گرایش مردم به سمت مصرف این روغن‌ها به طور طبیعی تقاضا برای تولید روغن افزایش پیدا کرد و کارخانه نرگس شیراز با یک خط تصفیه و بسته بندی روغن خوراکی فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیر تحقیقات این کارخانه اعلام کرد: با توجه به مشکلات اخیر در خصوص تامین روغن مورد نیاز جامعه علی رغم اینکه کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز در پنج سال گذشته در حوزه صنف و صنعت فعالیت می‌کرد، با راه اندازی دو خط تولید توانست مصرف خانوار را هم فعال کند تا بتواند بخشی از مشکلات جامعه را مرتفع سازد.

نوروزی با اشاره به تاریخچه‌ کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز گفت: این کارخانه از سال ۱۳۳۰ تحت عنوان کارخانه پنبه پاک‌کنی احداث و فعال شدکه پس از آن با توجه به امکان استخراج روغن از دانه های پنبه با تولید روغن فعالیت این کارخانه دوچندان شد.

این مقام مسئول در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر چگونگی روند خروج این کارخانه از مرکز شهر گفت: به دنبال جابجایی کارخانه هستیم و زمینی به وسعت هشت هکتار در محل منطقه ویژه اقتصادی شیراز به مبلغ حدود هشت میلیارد تومان خریداری شده است.

نوروزی افزود: طرح جابجایی کارخانه تهیه شده و اقدامات اولیه انجام نیز شده است و به زودی عملیات احداث ساختمان اداری آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: با حفظ اشتغال کارگران به تدریج نسبت به انتقال کارخانه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز اقدام خواهیم کرد از همین رو پیش بینی‌ها برای انتقال کامل کارخانه، تا چهار سال آینده مطرح است.

مدیر تحقیقات این کارخانه اعلام کرد: مسئولان شهرداری و اعضا شورای اسلامی شهر شیراز و دیگر مسئولان باید تدابیری بیندیشند تا بتوانیم هر چه سریعتر امکان جابجایی این کارخانه را محیا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار