معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استاندار سمنان :
معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استاندار سمنان گفت : اگر می خواهیم فرهنگ نماز در ادارات ترویج گردد ، باید نهی از منکر را گسترش داده و در انجام امور مردم تعلل نداشته باشیم و خدمت بیشتر به ارباب رجوع را در دستور کار قرار دهیم.
کد خبر: ۹۳۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 12 January 2021
 
حبیب الله خجسته پور ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ، پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۳ دی ماه ۹۹ در جلسه ی ویدئو کنفرانسی شورای فرهنگ عمومی استان که به ریاست آیت الله سید محمد شاهچراغی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان برگزار شد با قدرشناسی از نصایا و سفارش های معنوی امام جمعه سمنان خطاب به مردم و مسئولان ، اظهار امیدواری کرد بتوانیم در راستای عشق ورزی به رهبر ، مکتب و مردم کوشا باشیم.‌
خجسته پور گفت : محبت و عشق ورزی می تواند مهمترین مولفه ارتقاء فرهنگ عمومی در سطح کشور ، جامعه و استان باشد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در ادامه با اشاره به تلاش های انجام شده در مقوله ی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح استان گفت : یکی از موضوعات فرهنگی مورد بحث در روزهای اخیر ، تعیین پایتخت کتاب در کشور می باشد که ما نیز در تلاشیم تا استان سمنان به این عنوان ارزشمند دست یابد ، اما نکته ی مهم آنکه ، نباید هدف غایی و نهایی مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، صرفا انتخاب شهر یا استان بعنوان پایتخت کتاب باشد ، بلکه آنچه مهم است توجه به فرایندی میباشد که در حال طی شدن است ،چرا که این مقوله می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار موثر واقع گردد.
خجسته پور افزود : اقداماتی که از یک سال اخیر در سطح استان انجام شده است و در ماه‌های آتی هم بناست انجام شود ، خود می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی حائز اهمیت باشد.
وی اظهار داشت : از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انتظار داریم علاوه بر این که با رایزنی های لازم ، حرکات و تلاشها در زمینه پایتختی کتاب کشور را تا حصول نتیجه ادامه دهند ، اما دقت و توجه اصلی را به فرآیند کار معطوف نمایند.
معاون استاندار سمنان با ذکر این نکته که تشکیل جلسات مختلف و استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد بهترین روش برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است ، گفت : اگر امروز شاهد حضور فعال نوجوانان استان بعنوان سفیر کتاب و همچنین افتخار آفرینی دانش آموزان ساعی استان در المپیادهای علمی و جشنواره های مختلف و کسب مدالهای رنگین در سطح کشور می باشیم ، نشان دهنده غنای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان است.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش های انجام شده در ستاد اقامه نماز استان گفت : خوشبختانه تمامی دستگاههای اجرایی استان در مقوله ترویج فرهنگ نماز پای کار بوده و تلاش می نمایند.
وی با ذکر این نکته که نماز رابطه‌ای است معنوی ، بین عابد و معبود که دارای آثار و تاثیرات فراوان برای هر فرد می باشد، افزود : به مصداق آیه شریفه ی قرآن ، نماز انسان را از منکر و بدی نهی باز می دارد و از آنجا که تلاش‌های ستاد اقامه ی نماز استان نیز عمدتاً حول دستگاه‌های اجرایی و اداری می باشد ، امیدواریم با تلاش این عزیزان ، فلسفه اصلی نماز برای تمامی کارکنان دستگاه‌های اداری ، دوری کردن از مهمترین منکر ، یعنی عدم رسیدگی به امورات مردم فرهنگ سازی گردد.
خجسته پور گفت : اگر می خواهیم فرهنگ نماز را در ادارات ترویج گردد ، باید نهی از منکر را گسترش داده و در انجام امور مردم تعلل نداشته باشیم و خدمت بیشتر به ارباب رجوع را در دستور کار قرار دهیم.
وی اضافه کرد : از ستاد اقامه نماز استان انتظار داریم ، علاوه بر برنامه های معمول خود در حوزه ی گسترش فرهنگ نماز و سرکشی از نمازخانه ها و ... ، اثربخشی فعالیت دستگاه‌ها و نهادها را در حوزه توسعه و ترویج اقامه نماز مورد ارزیابی قرار دهد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان همچنین با اشاره به تلاش صدا و سیمای مرکز سمنان در تولید مستندهای فاخر بمنظور معرفی مشاهیر استان گفت : معرفی نخبگان استان می‌تواند به عنوان اسوه و الگو برای نوجوانان و جوانان این استان تأثیر گذار باشد و وقتی که فرزندان این استان ببینند که در حوزه‌های مختلف دینی ، فرهنگی ، هنری و ... این استان ، نخبگانی را در سطح جامعه و بین الملل معرفی کرده است بدین معناست که ما هم می‌توانیم مانند آنها بوده و افتخار آفرینی نماییم.
وی اضافه کرد : امیدواریم با انتشار عمومی مستندهای معرفی مشاهیر و شناخت اقشار مختلف استان از این اسوه ها و الگوها ، بیش از پیش شاهد رشد ، پیشرفت و ترقی در قشرهای مختلف و به ویژه جوانان و نوجوانان این سرزمین باشیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار