آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می دهد با جان باختن چهار هم استانی دیگر طی روز گذشته، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به سه هزار و ۸۷ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۳۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ 16 January 2021
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی در استودیو سلامت فارس، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تا امروز، بیست و هفتم دی در استان فارس، بیش از ۵۸۲ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار، به شیوه های تست PCR و تست سریع تهیه شده است که از این تعداد، ۱۶۴ هزار و ۸۸۳ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.
 
معاون بهداشت دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ادامه داد: هم اکنون ۵۱۵ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۲ بیمار مبتلا به کرونا به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
 
وی در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۱۶۰ هزار و ۴۰۴ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 
اعلام آخرین وضعیت آمار موارد ابتلای تجمعی کرونا در شهرستان های استان
 
 همتی درباره آخرین وضعیت آمار تجمعی ابتلا به کووید۱۹ در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان شیراز در استان اعلام کرد: شیراز با بیشترین آمار موارد ابتلای تجمعی از ابتدای شیوع تا کنون ۸۳,۵۲۸ مورد، کازرون ۴,۴۴۴ مورد، مرودشت ۴,۰۵۳ مورد، ممسنی ۲,۸۱۰ مورد، فیروزآباد ۲,۷۶۱مورد، داراب ۲,۷۱۶ مورد، آباده ۲,۵۶۷ مورد، کوار ۲,۴۷۱ مورد، سپیدان ۱,۹۰۳ مورد، استهبان ۱,۶۴۴ مورد، کوه چنار ۱,۵۷۴ مورد، نی ریز ۱,۵۴۶ مورد، زرین دشت ۱,۵۰۲ مورد، قیروکارزین ۱,۴۲۴ مورد، اقلید ۱,۳۹۶ مورد، خرم بید ۱,۲۸۶ مورد، لامرد ۱,۱۴۷ مورد، رستم ۱,۱۰۹ مورد، زرقان ۱۰۵۶ مورد، خرامه ۱,۰۴۰ مورد، پاسارگاد ۱,۰۲۵ مورد و فراشبند با ۱,۰۲۱ مورد، بیشترین آمارهای ابتلا در استان را داشته اند.
خلاصه
وی آمارهای ابتلا در ارسنجان با ۸۵۸ مورد، مُهر با ۶۸۵ مورد، سروستان ۶۶۶ مورد، بوانات ۵۷۱ مورد، بیضا ۵۴۱ مورد، بختگان ۵۲۷ مورد و سَرچهان ۴۲۶ مورد را دیگر موارد ابتلای تجمعی کرونا در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد و افزود: دیگر آمارهای ابتلا در استان مربوط به سایر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی فارس بوده است.
 
معاون بهداشت دانشگاه با توجه به افزایش آمار ابتلا، فوت و بستری در استان های همجوار و برخی از استان های شمالی کشور، با تاکید بر عزم جدی همگانی برای ادامه روند رعایت اصول بهداشتی، از مردم خواست تا ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیرند تا شاهد کاهش و ثبات بیشتر این آمار در استان باشیم.
برچسب ها: کرونا ، بهداشت ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار