معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: براساس آمار سامانه سناد، مشکل اضافه وزن یا چاقی برای دانش آموزان کل کشور 30 درصد است و این درحالی است که این امار درفارس 26 درصد است.
کد خبر: ۹۳۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 17 January 2021

تابناک فارس به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس، احمدعلی قهرمانی در بیست و سومین کارگروه طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش اموزان (کوچ) گفت: در اجرای طرح کوچ باید خانواده ها در کنار ما باشند همچنین باید از ظرفیت علوم پزشکی، اداره ورزش و جوانان و دیگر ارگانها در اجرای هر چه بهتر این طرح بهره ببریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به شرایط خاص کشور به دلیل شیوع کرونا ،یاری خانواده‌ها و عموم مردم بسیار حائز اهمیت است بنابراین باید با آگاه کردن مردم و اولیاء در زمینه‌های سلامت و تربیت بدنی و اهمیت این دو حوزه، آنها را به کمک بگیریم.

قهرمانی افزود: به کارگیری همه شیوه های انگیزشی، یادگیری، مدیریت تغییر، هدایت فرزندان در خانواده و فرزند پروری، رهبری در مدرسه برای ایجاد سبک زندگی ضروری می باشد.

وی ادامه داد: این اقدامات باید موجبات آگاهی بخشی و تغییر دانش و بینش در نوع رفتار زندگی غیر فعال به سبک زندگی پویا و تغذیه ناسالم به سالم را فراهم آورد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با اشاره به اقدامات خوب در شهرستان فسا در اجرای طرح کوچ و ایجاد طرح جدیدی تحت عنوان باشگاه سوت ( سلامتی، ورزش، تغذیه ) گفت: این کار خودجوش که به شکل یک NGO توسط تیم همکاران این شهرستان صورت گرفته قابل تعمیم به کل کشور است.

 

قهرمانی در تشریح طرح باشگاه سوت گفت : تمرینات بدنی ، تغذیه سالم ، تهیه پرسش نامه با 50 سوال مشخصات فردی و مشکلات احتمالی دانش آموزان از جمله اقدامات صورت گرفته در این طرح بوده است.

وی با تاکید بر لزوم هم افزایی در اجرای هر چه بهتر طرح کوچ گفت: در اجرای این طرح باید خانواده ها در کنار ما باشند همچنین باید از ظرفیت علوم پزشکی، اداره ورزش و جوانان و دیگر ارگانها در اجرای این طرح بهره ببریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با اشاره به اهداف و اهمیت اجرای طرح (کوچ)، بر دو مولفه تغذیه و تحرک بدنی و تاثیر آن بر سلامت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: تنها آمارگیری در این طرح و مشخص شدن BMI دانش آموزان کافی نیست بلکه باید با مداخلات بهنگام و بحث های مشاوره ای به دنبال رفع مشکل چاقی یا لاغری دانش آموزان باشیم.

قهرمانی گفت: در راستای نظارت بر اجرای طرح بازدیدهای میدانی به صورت هفتگی توسط اداره سلامت و تندرستی صورت می پذیرد و دبیران تربیت بدنی، مراقبین سلامت و مدیران موفق در اجرای این طرح مورد تشویق قرار می گیرند.

گفتنی است در این جلسه کارشناس مسئولان تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان های سراسر فارس نیز گزارشی از اقدامات مبتکرانه خود از ابتدای شروع طرح تا کنون، ارائه نمودند .

برای عضویت در کانال اخبار اموزش و پرورش فارس در شاد به آدرس @farsmedunews مراجعه کنید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار