رحمانیان از افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان جهرم خبر داد و گفت: این مهم زنگ خطری برای ورود به موج جدید کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به حساب می آید.
کد خبر: ۹۳۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ 17 January 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان:«محمد رحمانیان»،  گفت: روز گذشته تعداد ۱۰ بیمار با علائم نسبتا شدید کرونا در بیمارستان «پیمانیه» شهرستان جهرم بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: با توجه به روند کاهشی در روزهای گذشته، این تعداد مورد بستری طی سه هفته اخیر بی سابقه بوده و زنگ خطری برای ورود به موج جدید کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به حساب می آید.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری در بخش آی سی یو نیز در حال افزایش است، عنوان کرد: بررسی موارد جدید بستری نشان می دهد مهمترین عوامل شیوع مجدد کرونا شرکت در دورهمی ها، تجمعات و مسافرت است.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه با توجه به جهش ویروس، موج جدید کرونا می تواند بسیار وسیعتر و خطرناکتر از قبلی ها بروز کند، خاطرنشان کرد: عادی انگاری و برگشت به زندگی معمولی تمام زحمات و مشقات قبلی را به هدر می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه تمامی پروتکل ها به خصوص رعایت فاصله و استفاده از ماسک بایستی به شدت مد نظر گرفته شود، تاکید کرد: بدون شک عدم توجه به هشدارها باعث افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری و در نتیجه افزایش تعداد موارد مرگ و میر می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه اتفاقی که دوباره جهرم و خفر را به وضعیت قرمز و بازگشت محدودیت ها بر می گرداند، عنوان کرد: سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای بیشتر از همه در معرض خطر هستند.

 

وی گفت: شهروندان جهرمی که در ۲ هفته گذشته سابقه مسافرت یا شرکت در مهمانی و دورهمی یا هرگونه تجمع دیگری داشته اند، حتما برای بررسی علائم و جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران، حتما به پزشک خانواده خود و در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به درمانگاه چهار (میدان جهاد) و یا درمانگاه الغدیر (بلوار مادر) مراجعه کنند.

 

رحمانیان ادامه داد: همچنین شهروندان خفری نیز به مراکز اعلام شده در سطح شهرستان مراجعه کنند.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار