ژان ایو لودرایان وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه دیروز خود با ژورنال دو دیمانش تاکید کرد: این مساله لازم و ضروری است که ایالات متحده و ایران به توافق هسته‌‌ای بازگردند.
کد خبر: ۹۳۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 17 January 2021
به گزارش تابناک فارس: بر اساس این گزارش، پیش از این برخی منابع خبری ادعا کرده‌اند که مقام‌های دولت بایدن مذاکراتی را با طرف‌های ایرانی درباره بازگشت احتمالی به برجام آغاز کرده‌اند، توافقی که دولت ترامپ در سال 2018 به طور یکجانبه از آن خارج شد.
 
وزیر خارجه فرانسه افزود: کارزار حداکثر فشار علیه تهران که از سوی دولت ترامپ انتخاب شده بود، عملا موفقیتی نداشته و تنها موجب افزایش ریسک و خطر و تهدید شده است. این روند باید متوقف شود زیرا ایران- این مساله را به طور شفاف می‌گویم- در مسیر دستیابی به ظرفیت تسلیحات هسته‌ای است.
 
وزیر خارجه فرانسه در ادامه مدعی شد: این به تنهایی برای دو طرف کافی نیست که به توافق هسته‌ای بازگردند، بلکه باید بر اهمیت مذاکره درباره اشاعه موشک‌های بالستیک و رفتارهای بی‌ثبات کننده ایران در منطقه نیز تاکید شود.
 
فرانسه در مذاکرات هسته‌ای 1+5 با ایران همواره نقش "پلیس بد" را بازی می‌کرد و ضمن بالا بردن سطح مطالبات، تلاش می‌کرد تا امتیازات طرف مقابل را افزایش بدهد.
 
بایدن وعده داده است تا بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای را مورد بررسی قرار دهد. وی قول داده ست تا محدودیت‌های هسته‌ای علیه ایران را تشدید کند. مقام‌های بایدن نیز گفته‌اند که مسائل مربوط به برنامه موشک‌های بالستیک ایران نیز باید در مذاکرات آینده روی میز باشد، مساله‌ای که جمهوری اسلامی ایران آن را به شدت رد کرده است.
برچسب ها: برجام ، هسته ای ، فرانسه ، بایدن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار