مدیرکل آموزش و پروش استان فارس گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس در استان فارس از اول بهمن ماه بازگشایی می شوند اما این موضوع پایانی برای آموزش مجازی نیست.
کد خبر: ۹۳۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸ 18 January 2021

تابناک فارس به نقل از مهر:فرهاد اسماعیلی بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مدارس در مناطقی که خطر شیوع کرونا کاهش یافته و کم خطر هستند بازگشایی خواهند شد اما این موضوع عاملی برای تعطیل شدن آموزش مجازی نیست بلکه آموزش از طریق فضای مجازی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: حضور در کلاس درس با توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی اختیاری است و اجباری در حضور دانش آموزان در کلاس درس نیست اما لازم به ذکر است که در پایه‌های اول و دوم ابتدایی کلاس‌ها به صورت حضوری در تمامی مناطق برگزار خواهند شد.

اسماعیلی یادآور شد: برگزاری کلاس حضوری در آموزشگاه‌ها شرایط خاص و ویژه‌ای دارد و نمایندگان شورای مدرسه و نماینده انجمن اولیا و مربیان نیز باید به صورت کتبی بر حسن انجام کار و رعایت مسائل بهداشتی نظارت داشته باشند البته به این موضوع نیز باید اشاره کرد که در هر کلاس درس تنها ۱۰ نفر می‌توانند حضور داشته باشند و اگر کلاسی در یک مقطع ۲۰ نفر عضو داشته باشد باید با تقسیم بندی به دو گروه ۱۰ نفره نسبت به برگزاری کلاس درس اقدام کنند.

او متذکر شد: در این طرح هدف بیشتر گروه‌های آموزشی بودند که نیازمند کلاس‌های عملی در راستای افزایش علوم آموزشی اند و سعی شده تا دروس کارگاهی در این طرح در اولویت برگزاری کلاس قرار بگیرد البته در شهرستان‌هایی که دارای وضعیت آبی هستند مدارسی که کمتر از ۵۰ نفر دانش آ موز دارند می‌توانند کلاس‌های حضوری را دایر کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار