کد خبر: ۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ 02 March 2015
به گزارش روابط عمومی فرمانداری کازرون، حمیدرضا گرامی در جلسه کارگروه محلی تالاب پریشان که به‌منظور بررسی انسداد چشمه‌های این تالاب با حضور رؤسای ادارات حفاظت محیط‌زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، امور منابع آب شهرستان کازرون و تنی چند از تشکل‌های مردم‌نهاد در محل تالاب پریشان تشکیل شد اظهار داشت: اقشار مختلف مردم در همایش پیاده‌روی 11 بهمن‌ماه امسال در تالاب پریشان نسبت به احداث جاده بین‌مزارع حاشیه تالاب معترض بودند و آن را عامل مسدود شدن آب چشمه‌های این تالاب بیان کردند.
وی اعتراض مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد حفاظت از محیط‌زیست را به‌حق دانست و گفت: چنانچه احداث این جاده به صورت کارشناسی و مهندسی بررسی و اجرا می گردید امروز شاهد بسیاری از مشکلات پیش روی این تالاب نبودیم.
فرماندار کازرون به اهمیت جایگاه بین‌المللی و اکو سیستمی دریاچه پریشان اشاره کرد و افزود: شرایط اقلیمی،خشکسالی‌های پی‌درپی و برداشت‌های آب در قالب چاه‌های غیرمجاز منجر به خشکیدگی این دریاچه شده است.
گرامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث انتقال آب از سد نرگسی جره بالاده به دریاچه پریشان به‌منظور احیای این دریاچه مورد پیگیری نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی قرارگرفته که در این راستا سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور اعلام آمادگی نموده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار