مدیر کل امور اجرایی زکات کشور:
مدیر کل امور اجرایی زکات کشور از جمع‌آوری ۴۵ میلیارد تومان زکات در استان کردستان خبر داد و گفت: ۸۶ درصد این مبلغ برای فقرا و در زمینه درمان، تحصیل، معیشت، مسکن و همچنین کمک به ازدواج جوانان نیازمند هزینه شده است.
کد خبر: ۹۳۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ 03 February 2021
ه گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حجت‌الاسلام محمدطاها مهری مدیر کل امور اجرایی زکات کشور در سفر به سنندج و در جلسه شورای زکات استان کردستان عنوان کرد: در قرآن کریم هرجا فرمان به نماز می‌دهد، به پرداخت زکات نیز دستور می‌دهد. همچنین در کلام بزرگان دین هم بر انجام این فریضه تاکید بسیار شده است.

وی ادامه داد: در بحث زکات و در سطح بین الملل ۱۷ کشور اسلامی در سطح وزارت خانه، سازمان و ستاد مسئله زکات را پیگیری می‌کنند.

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور گفت: در نظر و دیدگاه علمای ما زکات علاوه بر اینکه یک واجب است، از شئونات ولایت فقیه و حاکم اسلامی برای اداره کشور اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه اگر در زمینه زکات،  فرهنگ سازی، ترویج و تبلیغ به درستی انجام شود فقیری باقی نمی ماند، تصریح کرد: باید در زمینه محل هزینه کرد زکات به مردم اطلاع رسانی و شفاف سازی لازم را انجام دهیم و بگوییم که مبلغ زکات چگونه، کجا، کی و در چه مواردی مصرف شده است.

 

مهری با بیان اینکه اولویت هزینه‌کرد زکات با فقرا است، بیان کرد: ۴۵ میلیارد تومان زکات در استان کردستان جمع‌آوری شده است که ۸۶ درصد این مبلغ برای فقرا و در زمینه درمان، تحصیل، معیشت، مسکن و همچنین کمک به ازدواج جوانان نیازمند و بقیه هم برای پروژه های عام النفعه هزینه شده است.

 

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور گفت: احیای زکات از طریق ترویج و فرهنگ‌سازی راهبرد اصلی ما در شورای زکات است و در این زمینه باید کارکرد و عملکرد زکات برای مردم تشریح شود تا اینکه زکات تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار