رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل گفت: کمبود نقدینگی دلیل رکود پروژه‌های مشارکتی در شهر اردبیل است.
کد خبر: ۹۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 13 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی هدایتی عصر امروز در جلسه کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل اظهار کرد: اکثر این پروژه‌ها که در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اردبیل در حال اجراست از سال‌های گذشته شروع شده و روند اجرایی مناسبی را داشته‌اند اما در ماه‌های اخیر به دلیل وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه برخی از آنها با رخوت و سستی روبه‌رو شده‌اند.

وی نمونه این پروژه‌ها را پروژه تجاری و مسکونی روناک، پارکینگ درخشان، مجتمع تجاری، مسکونی مروارید، شهریار و وکیل اردبیل اعلام کرد و گفت: به طور متوسط این پروژه‌ها بین 50 تا 95 درصد پیشرفت دارند که البته روند اجرای پروژه روناک بسیار کند است.

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل به پروژه تیراژه و تعلل در اجرای آن اشاره کرد و افزود: در حالی این پروژه در سال‌های گذشته کلنگ‌زنی شده که به دلیل برخی از مشکلات اجرای آن با تأخیر و تعلل روبه‌رو شده و براساس رایزنی‌هایی که شهردار جدید با سرمایه‌گذار و مجری پروژه‌ داشته، قرار است فعالیت مجدد آن را شاهد باشیم.

هدایتی از اجرای پروژه مشارکتی در امر پسماند و جمع‌آوری زباله و بازیافت آن به شکل کمپوست اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه نیز مراحل نصب تجهیزات و امکانات مدرن خود را سپری می‌کند که امیدواریم زمینه تحرک‌بخشی در این پروژه فراهم آید.

وی با اشاره به اجرای برخی از پروژه‌های مشارکتی در دیگر مناطق اردبیل تصریح کرد: احداث شهر بازی مدرن روباز در شورابیل، کمپ موقت شورابیل، میدان میوه و تره‌بار آرازعلی، پروژه مشارکتی پاساژ، رستوران و استخر زرناس و مجتمع تجاری بازار مبل اردبیل نیز در حال اجراست که به تازگی عملیات اجرایی آنها شروع شده است.

هدایتی یکی از رویکردها و اهتمام جدی شورای شهر را در دور چهارم تقویت و توسعه پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری با همراهی بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: در همه این حوزه‌ها آنچه که باید مورد توجه جدی قرار گیرد امر حمایت و تسهیل امور سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف است که امیدواریم این حرکت‌ها نتایج خوبی را نیز به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل، ورود بانک شهر را به پرداخت تسهیلات و حمایت از این سرمایه‌گذاران در اجرای پروژه‌های مشارکتی یادآور شد و بیان کرد: همچنان بر این باوریم که با انتشار اوراق مشارکت می‌توانیم بخشی از سرمایه‌های مردم را نیز به این حوزه هدایت کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار