محمد خیاطیان با اشاره به تأمین نیاز کشور در موزه منطقه‌ای و مخازن امن آن، افزود: بعد از افتتاح موزه منطقه‌ای فارس و باغ‌موزه مشاهیر شاهد بزرگ‌ترین موزه امن کشور در استان فارس خواهیم بود که الگوی مناسبی برای سایر استان‌ها است.
کد خبر: ۹۴۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 14 February 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمد خیاطیان در بازدید از مجموعه‌های فرهنگی تاریخی حافظیه و سعدیه، گفت:موزه منطقه‌ای فارس یکی از طرح های عظیمی است که در سطح کشور نشان‌دهنده یک افق موفقیت‌آمیز و برنامه‌ریزی خوب در استان فارس است.
وی با اشاره به تأمین نیاز کشور در موزه منطقه‌ای و مخازن امن آن، افزود: بعد از افتتاح موزه منطقه‌ای فارس و باغ‌موزه مشاهیر شاهد بزرگ‌ترین موزه امن کشور در استان فارس خواهیم بود که الگوی مناسبی برای سایر استان‌ها است.
معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود:امسال یک ردیف خاص اعتبارات ملی وزارتخانه به‌عنوان اعتبار موزه منطقه‌ای فارس دیده شده است که تلاش خواهیم کرد تخصیص به موقع نیز انجام شود و با اهتمامی که تاکنون کار را پیش برده‌اند، با تزریق منابع خوب در اسرع وقت، موزه را به اتمام و بهره‌برداری برسانند.
او گفت: در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدیه هم به همت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بخش خصوصی بهره‌برداری از مرکز سعدی شناسی را شاهد خواهیم بود که دارای سالن مناسب و قابل قبولی است و با پیشرفت ۱۰۰ درصدی در کوتاه‌ترین زمان تا پایان امسال به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
خیاطیان تاکید کرد: باید از توان‌بخش خصوصی در کنار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیش از بیش استفاده کنیم و سایر استان‌ها با الگوبرداری از فارس و با کمک بخش خصوصی به نتایج مطلوبی برسند.

برچسب ها: موزه ، فارس ، اعتبار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار