نماینده شیراز با تاکید بر اینکه قیمت خودرو باید آزاد شود، گفت: وزارت صمت می بایست با بررسی کارشناسی و علمی در حوزه تعیین قیمت خودرو ورود کند و مانع از سرازیر شدن سود فروش خودرو به جیب دلالان شود.
کد خبر: ۹۴۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 23 February 2021
به گزارش تابناک فارس: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر آزاد سازی قیمت خودرو و ارتقای کیفیت آن با ورود بخش خصوصی به حوزه ساخت خودرو تاکید کرد.
 
علیرضا پاک فطرت اظهار داشت: دو نرخی بودن هر کالایی فسادانگیز است و اکنون نیز اختلاف قیمت کارخانه ای و بازاری خودرو یکی از مشکلاتی است که در حوزه خودرو می بایست نسبت به آن چاره اندیشی شود.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قیمت خودرو باید واقعی شود البته نه به آن معنا که افزایش یابد بلکه می بایست پرداختی مصرف کنندگان در بازار مطابق با قیمت فروش خودرو از مبدا کارخانه باشد.
 
پاک فطرت در ادامه با توجه به فراوانی سرمایه های سرگردان در جامعه به ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه ساخت خودرو اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی در این حوزه توانمند است. همچنین می بایست با بها دادن به قطعه سازان زمینه ورود این بخش را نیز به حوزه تولید خودرو فراهم کرد.
 
به گفته او قطعه سازان شاید نتوانند در حوزه خودروسازی و در بخش تیراژ به پای خودروسازان برسند اما قطعا کیفیت را بیش از آنچه که اکنون شاهد آن هستیم، ارتقا خواهند داد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین ورود وزارت دفاع به بخش خودروسازی را موجب شکست انحصار و ارتقای کیفیت دانست و اعلام کرد: صنعت خودرو سابقه دیرینه ای در خودروسازی دارد اما در مقایسه با سایر صنایع از پیشرفت بازمانده که یکی از دلایل آن، می تواند دولتی بودن این صنعت باشد.
 
پاک فطرت در پایان خاطرنشان کرد: عدم صرفه اقتصادی تولید خودرو که مورد ادعای خودروسازان است، بخشی از آن ناشی از هدررفت هزینه های بالادستی به عنوان مثال نیروی مازاد انسانی در بخش کارگری و مدیریت است.
برچسب ها: خودرو ، بورس ، دلالان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار