معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: متاسفانه به سبب عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری دورهمی‌ها، در برخی از مناطق این شهرستان کانون‌هایی از طغیان کرونا مشاهده شده است که در صورت افزایش این روند، شاهد مرحله چهارم این بیماری خواهیم بود.
کد خبر: ۹۴۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 01 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: جلال کریمی، بیان داشت: اگر الگوهای رفتاری مردم تصحیح شود و هماهنگی بین بخشی نیز افزایش یابد، می‌توانیم از شیوع موج چهارم و آسیب‌های مخرب آن جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: اقدامات لازم برای مقابله با ویروس کرونا جهش یافته انگلیسی، مانند برنامه دیده وری بیمار یابی با هدف یافتن خوشه‌های بیماری و همچنین انتقال دقیق اطلاعات به تیم‌های واکنش سریع برای قرنطینه و ایزوله کردن اینگونه بیماران در کنار ردیابی‌های انسانی یعنی شناسایی افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا در تماس نزدیک بودند نیز در دست اقدام است.

کریمی افزود: در حال واکسیناسیون تیم درمانی برای کاهش آسیب و قطع زنجیره انتقال ویروس هستیم و در صورت سپری شدن اقدامات اداری و پشتیبانی، از روز سه‌شنبه (دوازدهم بهمن ماه ۹۹) نوبت دوم افراد واکسینه شده و همچنین واکسیناسیون نوبت اول افراد بر اساس سند ملی در فاز اول شروع خواهد شد.

تهیه مقدمات طرح آزمایشی "اصناف دوستدار سلامت" در فسا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فسا اظهار داشت: تعطیلی اصناف بر اساس وضعیت رنگ بندی و میزان خطر کرونا در مناطق مختلف جغرافیایی از طریق ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌شود و در صورت تغییر رنگ شهرستان فسا ما نیز تابع آن خواهیم بود.

وی، ادامه داد: برای اینکه صنوف مختلف در رنگ بندی کرونایی از نظر معیشت کمتر آسیب ببینند، این معاونت، به دنبال تدوین طرحی است به نام "اصناف دوستدار سلامت" و در حال حاضر مقدمات این طرح در حال پیگیری و انجام است و با ارائه آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند به عنوان یک طرح آزمایشی اجرایی شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

 

برچسب ها: کرونا ، فسا ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار