معاون بهداشت دانشگاه با اعلام جان باختن هفت هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۲۵۵ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 01 March 2021
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی گفت: تاکنون ۱۲ مورد بیمار مشکوک کووید با علائم بالینی ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی در استان در شهرستان شیراز، کازرون، کوه چنار، مرودشت، زرین دشت، لار و فسا شناسایی شده و برای اطمینان بیشتر به انستیتو پاستور ایران ارسال شده که پس از تایید تا کنون چهار مورد آن به قطعیت رسیده و بقیه در دست بررسی هستند.
 
او با این هشدار که قدرت بیماری زایی و شدت سرایت ویروس جهش یافته از ویروس کرونای فعلی بسیار بیشتر است، تاکید کرد: شدت سرایت بیماری زایی ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی علاوه بر میانسالان و سالمندان، جوانان و نوجوانان را نیز درگیر می‌کند.
 
همتی اعلام کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۴۲ هزار و ۸۷۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۵ هزار و ۷۸۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۳۶ هزار و ۲۰۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۹۸۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۸ هزار و ۷۶۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
 
او، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۳۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
همتی از بهبودی ۱۷۰ هزار و ۵۸۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 
این مقام مسوول در دانشگاه با تاکید بر جدی گرفتن این هشدار، از مردم خواست تا ضمن رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده مداوم از ماسک، از سفر‌های غیرضروری و حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات به ویژه در مراکز خرید، شلوغ و پُرتردد پرهیز کنند.
برچسب ها: کرونا ، ویروس ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار