رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: به دنبال حضور نامحسوس بازرسان این سازمان در بازار و انجام خریدهای صوری، یک فروشگاه بزرگ فرش متقلب در شیراز که اقدام به تبلیغات کاذب و خلاف واقع می‌کرد شناسایی شد.
کد خبر: ۹۴۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ 08 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس به نقل از حمیدرضا ایزدی بیان کرد: این فروشگاه فرش ماشینی به شکل گسترده اقدام به تبلیغات کاذب در شیراز کرده بود که هیچ یک از این تبلیغات از جمله تخفیف ۵۰ درصدی و فروش اقساطی بدون بهره صحت نداشت و فقط با هدف جذب و فریب مشتری انجام شده است.
وی ادامه داد: تخلفات مختلفی که در صنوف مختلف شاهد هستیم به دلیل بی‌توجهی به دستورالعمل‌ها و رعایت نکردن موارد قانونی است که باعث ایجاد آشفتگی بازار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: همچنین طی ۱۰ روز گذشته با انجام ۲ هزار بازرسی از واحدهای صنفی این استان، ۲۷۸ پرونده تخلف به ارزش ۱۱۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال تشکیل شد.
ایزدی افزود: با توجه به قرار داشتن در آستانه نوروز، مردم در هنگام خرید کالا به تبلیغاتی که از سوی فروشندگان مختلف انجام می‌شود اکتفا نکنند و از واقعی بودن قیمت‌هایی که مطرح می‌شود اطمینان حاصل کنند.
وی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هر نوع تخلف، موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند تا بازرسان مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.

تشدید بازرسی های استاندارد

همچنین مدیر کل استاندارد فارس گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز و در آستانه سال نو، حضور کارشناسان این اداره کل به منظور بازرسی از مراکز عرضه کالا در استان تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ تشدید می‌شود.

روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس دوشنبه به نقل از مرتضی رهنما افزود: کارشناسان استاندارد در طول سال به شکل مداوم از مراکز عرضه و کارخانه‌های تولیدی استان بازرسی‌های فنی انجام می‌دهند و به دلیل شرایط خاص ایام نوروز و افزایش حضور مردم در بازار، این بازرسی ها به شکل ویژه ادامه خواهد داشت.
او ادامه داد: نظارت بر شیرینی فروشی‌ها و قنادی ها با تمرکز بر نظارت براقلام مشمول استاندارد اجباری مانند شکر، روغن، آرد و بویژه جعبه‌های شیرینی به طور خاص در دستور کار قرار دارد.
وی، از شهروندان تقاضا کرد که مواد غذایی را از مراکز معتبر عرضه تهیه کنند و از تهیه مواد غذایی به ویژه لبنیات و آب معدنی که در کنار جاده‌ها، معابر عمومی و یا مراکز غیر مجاز عرضه می‌شود خودداری کنند.
مدیر کل استاندارد فارس ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی انجام گرفته، در صورتی که در یک مرکز عرضه، کالای غیر استاندارد کشف شود، مسئولیت قانونی این تخلف به عهده فروشنده است.
رهنما افزود: از مردم درخواست می‌کنیم در زمان خرید کالا کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا بلافاصله اصالت علامت استاندارد آن کالا تایید و اعلام شود.

برچسب ها: فرش ، صتعت و معد ن ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار