با حضور مردم دارالمومنین همدان، مقامات دولتی، علما و طلاب، سومین سالگرد رحلت آیت‌الله انواری در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ 16 September 2015
با حضور مردم دارالمومنین همدان، مقامات دولتی، علما و طلاب، سومین سالگرد رحلت آیت‌الله انواری در همدان برگزار شد.

به گزارش فارس؛ مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله انواری در حوزه علمیه همدان برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال مردم همدان، علما و طلاب همراه بود، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی امام جمعه، محمدابراهیم الهی‌تبار معاون استاندار، حجت‎الاسلام علی رازینی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‎الاسلام سید مصطفی موسوی اصفهانی رئیس حوزه علمیه همدان، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت و حسین انواری فرزند آن مرحوم حضور داشتند.

در این مراسم استاد کریم‌خانی از مداحان برجسته از تهران به ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت و حجت‌الاسلام سیدرضا میرمعینی محقق و مدرس حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداخت.

محقق و مدرس حوزه علمیه قم با عرض تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: آیت‌الله انواری یکی از روحانیونی بود که حرکت انقلابی خود را از دهه 30 آغاز کرد و در خفقان زمان طاغوت با شهامت و جسارت فعالیت می‎کرد.

وی با بیان اینکه شدت تحرکات ایشان در بحث تبلیغی به گونه‌ای بود که ساواک در ابتدا حکم اعدام برای ایشان صادر کرد، خاطرنشان کرد: با فشاری که مراجع وقت آوردند حکم اعدام به حبس ابد تبدیل شد و در نهایت این روحانی مبارز، پیش از انقلاب 13 سال در زندان به سر برد.

محقق و مدرس حوزه علمیه قم ادامه داد: خدماتی که این روحانی برجسته در طول عمر بابرکت خود به انقلاب و اسلام کرده بود باعث شد تا بعد از رحلت ایشان مقام معظم رهبری با صدور پیامی شخصاً فقدان این عالم را تسلیت بگویند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان طالب علم باید خضوع و خشوع نیز داشته باشد تصریح کرد: برای اینکه انسان به فلسفه اصلی زندگی دست یابد، خداوند انبیا را مأمور هدایت انسان‎ها کرد.

میرمعینی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) بعد از انبیا در بین امت اسلام وظیفه هدایت‌گری را برعهده داشتند اضافه کرد: اهل بیت(ع) دست بشر را گرفته‌اند تا به سرمنزل مقصود و کمال مطلوب برسانند.

وی تأکید کرد: کسی که دستش از ولی خدا کوتاه باشد تعالی و تکامل را درک نخواهد کرد و در دنیا بازنده خواهد شد.

محقق و مدرس حوزه علمیه قمبا اشاره به اینکه در شب اول قبر 6 سئوال مهم از انسان پرسیده می‌شود اظهار کرد: در مورد سئوال امامت و ولایت و دیانت همه باید پاسخ دهند، بعد از مرگ علم حصولی از بین می‌رود و فقط علم حضوری باقی می‌ماند.

میرمعینی در پایان افزود: کسی که با جان و روحش پیامبر(ص) و ائمه(ع) را در دنیا قبول داشته و در راه آنها بوده باشد، به راحتی در شب اول قبر جواب سئوالات را خواهد داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار