استان خراسان شمالی یکی از استانهای تاریخی با میراث فرهنگی غنی است که با دارا بودن یک هزار و 114 اثر تاریخی همچون آیینه خانه مفخم،حسینیه جاجرمی ها مجموعه تاریخی سبزه میدان،شهر بلقیس،بش قارداش و باباامان اما هنوز با مشکل نبود تابلو معرف میراث فرهنگی مواجه میباشد.
کد خبر: ۹۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 15 September 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گفت:در سال جاری چندین مکاتبه در خصوص نبود تابلوهای معرف میراث فرهنگی  با مسئولین مربوطه  انجام شده است اما هنوز به نتیجه مطلوب دست نیافته ایم.

وحدتی افزود:باتوجه به اینکه آثار تاریخی بیانگرهویت وفرهنگ هر منطقه است،مسئولین موظفند در راستای تبلیغات،معرفی و حفاظت از این آثار کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه نصب تابلوهای آثارتاریخی سلسله مراتبی قانونی دارد که از حیطه فعالیت اداره کل میراث فرهنگی خارج می باشد،تصریح کرد:نصب این تابلوها علاوه بر جذب گردشگر و توسعه این صنعت و زمینه را برای معرفی هر چه بهتر این استان فراهم می کند

وی افزود:هم اکنون مجموعه تاریخی سبزه میدان استان باهمکاری شهرداری در حال  مرمت و باسازی می باشد.

معاونت حمل و نقل و ترافیک خراسان شمالی نیز علت نصب نشدن این تابلوها را نبود اعتبار لازم دانست و افزود:امسال طی مکاتباتی کلی با شهرداری در خصوص تامین اعتبارات نصب تابلوهای جاده ای و همچنین تابلوهای معرف میراث تاریخی در استان انجام شده است که قرار است طی این مکاتبات شهرداری  اعتباراتی را در اختیار این اداره قرار دهد که هنوز محقق نشده است.

حمیدی با بیان اینکه برای آثار تاریخی باباامان و بیش قارداش این تابلوها نصب شده است افزود:دیگر تابلوها همچون آیینه خانه مفخم که جزء  بزرگترین و شاخص ترین اثر تاریخی دوره قاجار در استان است هنوز فاقد تابلو می باشند.

با توجه به اینکه استان خراسان شمالی 444 مورد اثر تاریخی دارد که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که نیاز به معرفی دارد ونصب این تابلوها می تواند بسیار موثر باشد، باید دید چه وقت توجه جدی از سوی مسئولان به این آثارانجام خواهد گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار