معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان با تشریح جزئیات و نحوه نام نویسی از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاها و تیره های عشایری این شهرستان ، گفت: تمهیدات و زیرساخت های لازم برای ثبت نام داوطلبان فراهم شده است.
کد خبر: ۹۵۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ 04 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: جلیل حسنی روز یکشنبه با اعلام این خبر یادآور شد: لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر، دارای هفت شهر و ۱۷۹ روستای دارای سکنه و دهیاری است که ۵۵ درصد جمعیت این شهرستان در بخش مرکزی ساکن هستند.

همچنین بر اساس آخرین سرشماری عشایر کوچنده ، تعداد خانوارهای عشایر این شهرستان نیز ۲ هزار و ۷۹ خانوار در قالب ۱۰ هزار و ۱۷ نفر جمعیت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبان از ساعت ۸ صبح دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ عصر روز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ (به مدت هفت روز) ادامه دارد، گفت: داوطلبان عضویت در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و عشایری می‌توانند به چهار روش اقدام به نام نویسی کنند.

حسنی ابراز داشت:: نخستین روش ثبت نام از طریق برنامه تلفن همراه (دانلود برنامه ثبت نام از تارنمای وزارت کشور به نشانی entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سر شماره (v.Keshvar) است.

فرماندار لارستان گفت: همچنین همچنینی داوطلبان می توانند از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از تارنمای وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سر شماره (v.Keshvar) اقدام کنند.

وی ادامه داد: روش سوم برای عضویت و نام نویسی در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و تیره های عشایری نیز مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و دریافت رسید چاپی ممهور به مهر آن دفتر و همچنین دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سر شماره (v.Keshvar) است.

فرمادار لارستان افزود: همچنین در روش چهارم از طریق مراجعه حضوری به بخشداری ها در مهلت قانونی اعلام شده است که داوطلبان باید رسید ثبت نام نهایی خود را نیز دریافت کنند.

وی با تشریح جزئیات و مدارک مورد نیاز دواطلبان نیز گفت: ارایه اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر تمامی صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان الزامی است.

حسنی ادامه داد: همچنین یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا دویست خانوار، ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستاهای بالای دویست خانوار، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر نیز از جمله مدارک قابل ارائه داوطلبان است.

وی افزود: همچنین به استناد ماده ۳۰ قانون انتخابات، داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن ۲۵ سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشند.

حسنی تصریح کرد: کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند، داشتن سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت شنوایی و گویایی و سلامت روانی، حسب مورد با گواهی پزشکی قانونی، اقلیت‌های شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند و اعضای شوراها باید در محدوده بخش حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار کنند.

حسنی یادآور شد: تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد شد.

وی با توجه به شرایط موجود افزایش روزافزون مبتلایان و موج شدید کرونا در منطقه و برای حفظ سلامتی و جلوگیری از شیوع این ویروس مرگبار، از داوطلبان خواست در مناطق و روستاهایی که زیرساخت های ارتباطی و اینترنت فراهم است سعی کنند ثبت نام خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

در نخستین مرحله از اجرای انتخابات ۱۴۰۰ که با نام نویسی از داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر انجام شد، ۱۶۸ نفر در شهرستان لارستان نام نویسی کردند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار می شود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار