معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: این مرکز علمی به توسعه پژوهش در استان‎ ها کمک می کند.
کد خبر: ۹۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲ 16 September 2015
به گزارش ایرنا ، سید سعید هاشمی روز چهارشنبه در بازدید از بخش های مختلف جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی ، غیر دولتی و دانش بنیان است که فناوری و آموزش را توام با یکدیگر مد نظر قرار داده است.
وی به لزوم توسعه پژوهش و فناوری در استان ‎های کم برخوردار تاکید کرد و گفت:
این واحد علمی با توجه به ظرفیت های موجود استان ها در مسیر توسعه و پیشرفت علمی این مناطق تلاش خواهد کرد.
بر اساس اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی اردبیل ، هاشمی همچنین اظهارامیدواری کرد استان اردبیل نیز بر یک یا دو محور اصلی برای پژوهش بر اساس ظرفیت ها تمرکز و با کمک مراکز تحقیقاتی کشور تا سال 1395 به خروجی مورد نظر برای رفع مشکلات استان برسد.
وی گفت: فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز در اردبیل با این تجهیزات خوب و نیروی انسانی مجرب و آموزش دیده قابل تحسین است که توانسته بار عظیمی از مشکلات زوج های نابارور استان و اتباع کشور جمهوری آذربایجان را حل کند.
او اظهار کرد: جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با این که یکی از واحدهای نوپای کشور است ولی با همت کارکنان خود زیرساخت های مناسبی برای فعالیت های آموزشی ، فرهنگی و پژوهشی در استان ایجاد کرده است.
وی با بیان این که فعالیت واحدهای استانی نیاز به مساعدت و حمایت های مادی و معنوی مسوولان استانی دارد افزود: برای ایجاد مرکز درمان ناباروری و سلول درمانی و تحقیقات سلولی سرعین در زمین اهدایی باید همه مسوولان استانی و دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی دست به دست هم دهند تا این مرکز را در کمترین زمان ممکن احداث و به بهره برداری برسانند.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی فعالیت مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل را ظرفیتی مناسب برای انجام تحقیقات علمی در زمینه گیاهان دارویی و توسعه بهره برداری از فرآورده های آن برای ساخت دارو دانست و بر حمایت از واحدهای فناور مستقر در آن تاکید کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار