استاندار آذربایجان‌غربی:
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: به‌زودی کارخانه تولید کود پتاس از نمک در دریاچه ارومیه راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 15 September 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل ازخبرگزاری تسنیم، قربانعلی سعادت شامگاه روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره انگور که به همت شهرداری ارومیه در دهکده ساحلی چی‌چست برگزار شد، اظهار داشت: بی‌تردید برگزاری جشنواره‌های این چنینی سبب پاسداری از میراث فرهنگی گذشتگان می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بازگشت به میراث فرهنگی گذشتگان به معنای توجه به فرهنگ و معیشت و زندگی گذشته بوده و باید براساس آن آینده را ترسیم کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اقتصاد مقاومتی و اینکه باید اقتصاد کشور برون‌نگر و درون‌زا باشد تصریح کرد: با توجه به اینکه میوه انگور در ارومیه و آذربایجان‌غربی محوری‌ترین محصول بوده و از آن سرکه، شیره، غوره، آب‌غوره، کشمش و کنستانتره درست می‌شود بنابراین برای تحقق سیاست‌ اقتصاد مقاومتی باید به داشته‌های خود یعنی انگور توجه کنیم.

سعادت با تاکید بر اینکه معیشت سنتی در زمان کنونی پاسخ‌گوی نیازها نیست افزود: متاسفانه ارزش افزوده معیشت و کشاورزی سنتی کفاف امور زندگی را نکرده و باید با فناوری‌های نوین به سمت تولید انگور و فراورده‌های آن حرکت کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: با توجه به خشکی دریاچه ارومیه، در صورت طوفان در این منطقه، ریزگردهای نمکی حاصل از آن جان پنج میلیون را تهدید کرده و بنابراین از این تهدید باید به عنوان فرصت استفاده کرد.

سعادت اظهار داشت: در همین رابطه استحصال نمک در دریاچه ارومیه انجام شده و کارخانه کود پتاس در آن مستقر می‌شود چون ضمن اینکه امروز وارد کننده کود پتاس هستیم، از خارج از کشور نیز تقاضا برای این کود وجود دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار