فرماندار شهرستان فیروزآباد بر ضرورت بهره گیری از نیروهای بومی در شرکت های نفت و گاز در منطقه تاکید کرد و گفت: شهرستان فیروزآباد با دارا بودن هفت مرکز داشگاهی سالهاست که مشغول تربیت نیروی متخصص به ویژه در رشته های مهندسی صنایع وابسته به حوزه نفت و گاز است.
کد خبر: ۹۶۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶ 19 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حسین آرگیو چهارشنبه در دیدار رئیس پالایشگاه گاز آغار و دالان در فرمانداری شهرستان فیروزآباد اظهار داشت: استفاده از نیروهای توانمند بومی منطقه در این شرکت خواسته بحق مردم و از دغدغه های جدی آنها در سالیان متمادی بوده و باید به این حق مغفول مانده پاسخ مثبت داده شود.

وی تحقق این مهم را مسئولیت اجتماعی شرکت نفت وگاز زاگرس جنوبی در قبال مردم این منطقه ذکر کرد و گفت: شرکت ها و پالایشگاه‌های نفتی به دلیل ارتباط نزدیکی که با جامعه پیرامون خود دارند باید به معنای واقعی نیز در توسعه محلی و بهبود اوضاع منطقه ایفای نقش کنند.

آرگیو همچنین یادآور شد که ساخت بیمارستان، مدرسه و برخی طرح های عام المنفعه در حوزه شهری وروستایی و طرح های مشارکتی با شهرداری و دهیاری های این شهرستان و همچنین توجه به مساله اشتغال برای جمعیت پویا، توانمند و جوان از مهمترین انتظارات مجموعه دولت ، مسئولان و مدیریان اجرایی و مردم قدرشناس شهرستان فیروزآبد از صنایع فعال در حوزه نفت و گاز این منطقه است.

وی با بیان اینکه به هر نحو ممکن بخش زیادی از نیروی انسانی فعال در این حوزه باید از دانش آموختگان دانشگاهی این منطقه باشد، افزود: اگرچه در سال‌های اخیر گام های مثبتی در راستای بکارگیری نیروهای بومی در پست ها و مناصب مدیریتی شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز برداشته شده اما انتظار است ترکیب فعلی نیروی انسانی در میزان جذب نیروهای جوان در این شهرستان شتاب بیشتری گیرد.

فرماندار شهرستان فیروزآباد همچنین با تاکید بر ارتقای سهم نیروی انسانی بومی در طرح ها و پروژه های مختلف نیز ادامه داد: با تمامی توان و ظرفیت های قانونی برای بکارگیری نیروهای بومی در این طرح ها استفاده خویم کرد.

وی بر ضرورت بهره گیری از نیروهای بومی در شرکت های نفت و گاز در منطقه تاکید کرد و گفت: شهرستان فیروزآباد با دارا بودن هفت مرکز داشگاهی سالهاست که مشغول تربیت نیروی متخصص به ویژه در رشته های مهندسی صنایع وابسته به حوزه نفت و گاز است.

آرگیو همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در پروژه هایی که تازه عملیات اجرایی آنها نیز آغاز شده تاکید کرد و افزود: باید روند بکارگیری بومی ها در پروژه های جدید اصلاح شود و همچون سایر طرح های اجرایی در گذشته که آشکارا حق و حقوق فرزندان این منطقه در آنها ضایع شده است نباشد.

رئیس پالایشگاه گاز آغار و دالان وابسته به شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز در این نشست تاکید کرد که هم اینک ۸۰ درصد از نیروهای جذب شده به ویژه در پالایشگاه آغار و دالان از نیروهای بومی سه شهرستان مجاور است.

مصطفی پالیزیان افزود:تعامل با دستگاه ها و نهادهای نظارتی و اجرایی شهرستان به ویژه فرمانداربه عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزآباد اولویت این شرکت و بدون شک برای بکارگیری و جذب نیروهای بومی و جوانان منطقه نیز دریغ نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: البته جذب نیرو به طور یقین باید با هماهنگی مسئولان و مقاات بالادستی و همچنین به فراخور مقتضیات، شرایط و نیازها باشد و همچنین داشتن تخصص و توانمندی از مهمترین شاخصه هایی است که باید در بکارگیری هر گونه نیروی انسانی در بخش های مختلف باید مد نظر قرار گیرد.

همچنین پیگیری و اجرای روکش آسفالت و بهسازی جاده روستای بابانجم به سمت کنارسیاه به طول ۲۵ کیلومتر توسط شرکت گاز آغار و دالان از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

منطقه عملیاتی آغار، دالان یکی از مناطق پنجگانه فعال شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در جنوب استان فارس قرار دارد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از سه شرکت زیر مجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که بخشی از گاز مصرفی کشور را تامین می کند. هم اینک این شرکت پنج منطقه عملیاتی نار وکنگان، آغار و دالان، پارسیان، سرخون وگشوی جنوبی و سروستان و سعادت آباد را در استان های فارس، بوشهر و هرمزگان راهبری می کند.

شهرستان فیروزآباد در فاصله ۹۳ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار