مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: ۱۵۰تن مرغ منجمد با قیمت مصوب برای خوزستان تخصیص یافت تا بخشی از نیاز و کمبود این کالای اساسی برطرف شود.
کد خبر: ۹۶۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ 20 May 2021

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: ۱۵۰تن مرغ منجمد با قیمت مصوب برای خوزستان تخصیص یافت تا بخشی از نیاز و کمبود این کالای اساسی برطرف شود.

حمید بدوی افزود: مرغ منجمد به قیمت نهایی هرکیلوگرم ۱۹۹هزار ریال برای مصرف کننده خواهد بود و فروش بیشتر از قیمت مصوب تخلف محسوب می‌شود.

وی گفت:سهمیه مرغ منجمد در فروشگاه های زنجیره‌ای ، تعاونی مصرف کارکنان و کارگران توزیع می‌شود.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان در ادامه افزود:در حال رایزنی برای تخصیص سهمیه جدید مرغ منجمد برای استان هستیم تا مردم راحت تر در تهیه مناسب کالاهای اساسی دسترسی داشته باشند.

بدوی افزود: درماه مبارک رمضان ۷۰۰تن مرغ منجمد با قیمت مصوب ۱۹۹هزار ریال در خوزستان توزیع شد که نقش مهمی در رضایت مندی مردم استان داشت.

این درحالی است که مرغ کشتار روز با قیمت مصوب ۲۴۹هزار ریال در برخی فرودشگاه های زنجیره‌ای استان نیز توزیع می‌شود ولی کافی نیست.

برخی از مراکز عرضه مواد پروتئینی در کلانشهر اهواز و برخی شهرهای استان مرغ کشتار روز را به قیمت هرکیلوگرم ۲۷۰هزار ریال عرضه می کنند که مسوولان دستگاههای نظارتی آن را تخلف عنوان می‌کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در آخرین نشست ستاد تنظیم بازار گفته بود به زودی با توزیع گسترده مرغ کشتار روز و منجمد ، این کالای اساسی به نقطه تعادل خواهد رسید.

مصرف سالانه مرغ در خوزستان حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰هزار تن است که از این میزان حدود ۸۰ درصد در داخل استان تولید و بقیه از استان‌های همجوار تامین می‌شود.

با افزایش قیمت گوشت قرمز در ۲ سال اخیر ، گرایش مردم به مصرف مرغ و ماهی به علت قیمت مناسب تر آن در مقایسه با گوشت قرمز بیشتر شده است.

تولید و توزیع مرغ کشتار روز و منجمد در خوزستان در ۲ ماه اخیر با مشکلات و چالش های زیادی رو به رو بود که افزایش قیمت مرغ یک روزه ، کمبود نهاده ها و کاهش جوجه ریزی در مرغداری های استان بر این مشکلات دامن زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار