رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی یک استان صنعتی و یکی از پیرترین استان های کشور است و تعداد زیادی از سالمندان را در خود جای داده است.
کد خبر: ۹۶۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ 23 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه طرح تحول آموزشی و نوآوری در آموزش علوم پزشکی افزود: در استان مرکزی آلودگی هوا، کهولت سن، چاقی و بی تحرکی از عمده مشکلات مردم است از همین رو می طلبد، اعضای هیئت علمی و تمامی دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی برنامه‌ها و ایده های خود را با محوریت رفع این چالش ها تنظیم و پیاده سازی کنند.
وی با بیان اینکه نقش و اهمیت آموزش حتی در دوران اپیدمی کرونا یکی از اولویت های اصلی دانشگاه است یادآورشد: با فراگیری کرونا و مختل شدن بسیاری از اقدامات درمانی و بهداشتی و غیره، آموزش نیز با وقفه ای کوتاه مدت مواجه شد اما بلافاصله با قدرت و انگیزه بالا توسط دانشجویان، اساتید، اعضای هیات علمی و غیره کار خود را آغاز کرد.
وی افزود: با سرمایه و پتانسیل بسیار مناسبی که در دانشگاه علوم پزشکی اراک در این زمینه وجود دارد، می توان از ایده های جدید بهره گرفت و به سمت و سویی پیش رفت که علاوه بر دانشگاه نسل سوم شدن وزارتخانه، دانشگاه اراک را به عنوان الگویی برای سایر دانشگاه‌های کشور معرفی کند.
متولی سلامت استان مرکزی ادامه داد: آموزش باید به گونه ای باشد که تمامی اعضا هیئت علمی و دانشجویان علاوه بر بحث پژوهش و آموزش به نیازهای روز جامعه نیز پاسخگو باشند و در تمامی بحران ها نقش فعال داشته باشند چرا که افرادی که امروز تربیت می سازیم فردا روز درمانگر ما و خانواده های ما خواهند شد و کوچکترین غفلت و سهل انگاری ها، آسیب جدی را به همگان و آموزش وارد می سازد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشگاه اراک این آمادگی را دارد که از حضور بیشتر اعضای هیئت علمی در عرصه های متفاوت درمانی برای حل چالش ها استفاده کند و انتظار بلعکس هم داریم که از حوزه درمان افرادی در بحث پژوهش و آموزش ورود بیشتری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار