عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه مردم باید در انتخاب دقت کنند، گفت: رزومه کاری افراد، مناظره‌ها و مشورت از نخبگان و دانشگاهیان می‌تواند به انتخاب اصلح کمک کند، در این میان نقش نخبگان، فرهیختگان و دانشگاهیان بسیار بسیار کلیدی است.
کد خبر: ۹۶۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 27 May 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حسین حسین‌زاده درباره انتخاب خوب و شاخص‌های اصلح در ریاست جمهوری اظهار داشت: مقام معظم رهبری فاکتورهایی را مطرح کردند که از جمله آنها مردمی بودن، جوان بودن، متخصص بودن و از متخصصین استفاده کردن و غیره است.

وی گفت: با توجه به وضعیت معیشتی مردم رئیس‌جمهور باید استراتژی و برنامه راهبردی و عملی در حوزه اقتصاد داشته باشد، باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و پایان 4 ساله با اولویت معیشت و وضعیت اقتصادی مردم داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه معیشت مردم آیتم‌های مختلفی دارد، افزود: نخستین آنها مسکن است، رئیس‌جمهور آینده باید معیشت مسکن و اشتغال جوانان اولویت کاریش باشد، در حوزه سیاست خارجی باید استراتژی خوبی و دیپلماسی فعالی داشته باشد.

حسین‌زاده با بیان اینکه با توجه به اینکه کشوری هستیم که وابستگی زیادی به نفت داریم باید در حوزه دیپلماسی انرژی قدم برداریم، بیان کرد: در حوزه اقتصاد اصلاحات زیادی باید انجام شود، اصلاح نظام مالیاتی و در حوزه صنعت و تولید نیز باید اقداماتی انجام شود.

نماینده مردم لارستان در مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری در طول سال‌های گذشته شعارهای اقتصادی را برای نام‌گذاری سال‌ها انتخاب کرده‌اند، عنوان کرد: این موضوع نشان از اهمیت مسئله اقتصاد دارد، در حوزه اقتصادی باید به یک ثبات ارزی برسیم ارزش پول ملی باید تقویت شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اقتصاد تصریح کرد: اقتصاد بدون نفت و اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت مردم محقق می‌شود که می‌تواند در قالب اصل 44 یا سیاست‌های اقتصادی نظام باشد؛ برنامه ششم امسال تمام و برنامه هفتم سال آینده شروع می‌شود ما باید راهبردهای اساسی داشته باشیم.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی باید به فکر نوسازی کامل بافت فرهنگی مصرف در حوزه کشاورزی باشیم، گفت: استان فارس 12 درصد غذای کشور را تامین می‌کند و کسب و کار اغلب مردم در حوزه کشاورزی یا وابسته به کشاورزی است اما در این زمینه دچار مشکلاتی هستیم از جمله کمبود نهاده‌ها یا ایرادات ساختاری مثل خرید تضمینی و بدون ثبات بودن ارز و غیره که همه اینها دست به دست هم می‌دهد تا امنیت غذایی تهدید شود.

 

وی با بیان اینکه در زمینه انرژی و مصرف انرژی باید کار شود، افزود: اکنون مصرف گاز در ایران 4 برابر دنیا، مصرف برق 2 برابر دنیا و در تولید زباله 1.5 برابر دنیا هستیم، رئیس‌جمهور باید حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارای برنامه راهبردی باشد. باید مدیر و مدبر و دلسوز باشد و درد مردم را چشیده باشد، جهادی کار کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره نحوه تشخیص این ویژگی‌ها در رئیس‌جمهور بیان کرد: کسی که رجل سیاسی و مذهبی این نظام است، بالای 20 سال تجربه کار دارد، بیلان کارش مشخص است و مناظرات و پرسش و پاسخ‌ها هم هست که مردم می‌توانند اصلح بودن را تشخیص دهند.

حسین‌زاده اظهار داشت: اگر مردم آیتم‌های اصلح بودن را رعایت کنند و انتخاب درستی داشته باشند نباید کشور با این مشکلات روبه‌رو باشد، در بازه 8 ساله لطمات زیادی به اقتصاد کشور وارد شده فقط در حوزه مسکن که باید سالی 900 هزار واحد ساخته می‌شد به 300 هزار رسیده که تورم ایجاد می‌کند و نقدینگی زیادی در کشور وجود دارد و حوزه‌های مختلف ارز و طلا و بورس باید مدیریت شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در انتخاب دقت کنند، گفت: رزومه کاری افراد، مناظره‌ها و مشورت از نخبگان و دانشگاهیان می‌تواند به انتخاب اصلح کمک کند، در این میان نقش نخبگان، فرهیختگان و دانشگاهیان بسیار بسیار کلیدی است.

نماینده مردم لارستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان افزود: اگر دستاوردهایی هم در حوزه‌های مختلف برای ایران اسلامی کسب شده همه به دلیل استفاده از ظرفیت جوانان بوده است و به همین دلیل است که اعتقاد به جوانان از آیتم‌هایی است که مقام معظم رهبری مطرح کردند.

حسین‌زاده اظهار داشت: اگر به تخصص جوانان در حوزه‌های مختلف بها دهیم، رشد خیلی خوبی خواهیم داشت بسیاری از صنایع کشور بعد از تحریم‌ها با طرح‌های دانش بنیان ساخت داخل و بومی‌سازی شده است که نشان از ظرفیت عظیم جوانان دارد.

وی با بیان اینکه سیاست و اقتصاد جدا از هم نیست، گفت: جایی که اقتصاد قوی باشد، سیاست هم قوی جلوه می‌کند مشکلی که در جامعه است با تغییر دولت‌ها سیاست‌های اقتصادی نیز عوض می‌شود در واقع به جای سیاست اقتصادی داشته باشیم اقتصاد سیاسی داریم وهمین آفت جامعه شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: وقتی از نظر اقتصادی قوی باشیم قدرت چانه‌زنی در عرصه‌های بین‌المللی و سیاسی بالا می‌رود از موضع محکم و قدرت پشت میز مذاکره قرار می‌گیریم بنابراین سیاست و اقتصاد متاثر از هم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار